Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı II (Ud) CUD 102 2 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HAMDİ İTİL
Dersi Verenler Öğr.Gör. HAMDİ İTİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek.

Dersin İçeriği

Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uşşak makamında etüdler çalar. Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
2 Kürdi makamında etüdler çalar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Anlatım, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
3 2-3-4 ve 5 zamanlı usulleri tanır. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Anlatım, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
4 Saz semaisi formunda eserler çalar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Anlatım, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem tatilinde verilen ödevlerin tekrarı ve ilgili metodun devamı
2 Uşşak makamı dizisinin gösterilmesi,makamın tanıtımı ve ilgili metodda ki örnek etüd çalışmaları
3 Uşşak peşrevi ve ilgili etüdler
4 Geçilen makamlarla ilgili sözlü eserler,2.pozisyonun eserlerde ki kullanımına yönelik teknik çalışmalar
5 1.ve 2. pozisyonun aynı anda kullanımına yönelik etüd ve eser çalışmaları
6 Kürdi makamının tanıtılması ve ilgili etüd çalışmaları
7 2-3-4 ve 5 zamanlı usullerde etüd çalışmaları ile ilgili metodda ki etüdlerin devamı
8 Vize
9 Genel tekrar, 1. ve 2. pozisyon kullanılarak geçilen makamlarda acelite kazanımına yönelik teknik çalışmalar
10 Rast ,Uşşak ve Kürdi Peşrevlerinin 3.ve 4. hanelerinin eklenmesi
11 Saz semaisi formunun tanıtılması, Rast saz semaisi
12 İlgili eser üzerin de süsüleme ile ilgili icra yorum üzerine çalışmalar
13 İlgili etüdde ki geçilen makamların etüd çalışmaları
14 Genel tekrar,finale yönelik çalışmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

UD Metodu ( Cinuçen Tanrıkorur) , İlgili etüdler ve eserlerle ilgili kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4