Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı I (Ud) CUD 101 1 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FERDİ KOÇ
Dersi Verenler Öğr.Gör. HAMDİ İTİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek.

Dersin İçeriği

Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ensturmanı tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Basit makamlarda etüdler çalar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
5 İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Rast makamı dizisini tanır. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 - Ud sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler.
2 Ud'un akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme
3 İlgili metodda ki boş teller ile ilgili mızrap çalışmaları
4 ilgili metodda ki 1.pozisyon baskıları ile ilgili etüdler
5 1. Pozisyon da tüm perdelerin basılmasına yönelik egzersiz çalışmaları
6 İlgili metodda ki mızrap teknikleri (tril,glisondo) ile ilgili etüdler
7 Genel tekrar ve vizeye yönelik hazırlık çalışmaları
8 VİZE
9 Basit makamlara giriş ve 2.pozisyon kullanımı, rast makamı ile ilgili etüd çalışmaları
10 Rast makamı ile ilgili etüd ve eser çalışmaları
11 Rast peşrevi,etüdler ve sözlü eser ile çalıp söyleme alışkanlığının kazamına yönelik çalışmalar
12 İlgili metodda ki 2.pozizyon parmak çalışmaları ile ilgili etüdler
13 sözlü eser çalışmaları üzerinde icra ve yorum teknikleri ile ilgili çalışmalar
14 Genel dönem tekrarı ve finale yönelik çalışmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

UD Metodu ( Cinuçen Tanrıkorur) , İlgili etüdler ve eserlerle ilgili kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4