Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Group Theory For Physıcısts II | FIZ 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BARIŞ TAMER TONGUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To examine the Lorentz and Poincare groups which have an important role in special theory of relativity and to give an idea about quatum groups which have a wide application area in the studies related with integrable systems |
Dersin İçeriği | Simple Lie Groups, Killing form, Dynkin diagrams, Exceptional Groups, Lorentz and Poincare Groups, Gauge Transformations, Quantum Groups, Matrix Quantum Groups |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Draws the Dynkin diagram for a given group | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Explains exceptional groups with examples | Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Writes Lorentz transformations and defines Lorentz Group | Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Explains the relation between U(1) and QED | Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Express Lie Algebra for Poincare Group | Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Explains the concept of the quantum groups by various examples | Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Simple Lie Groups, Killing Form | [1] Page 167-172 |
2 | Properties of The Roots, Root Vectors | [1] Page 172-180 |
3 | Dynkin Diagrams | [1] Page 180-188 |
4 | Exceptional Groups | [1] Page 188-196 |
5 | Lorentz Transformations, Four Vector Notation, SO(3,1) Group | [1] Page 198-208 |
6 | Poincare Group | [1] Page 208-216 |
7 | Gauge Transformations | [1] Page 225-240 |
8 | U(1) and QED, SU(3) and QCD | [1] Page 240-248 |
9 | Midterm Exam | |
10 | Quantum Groups | [2] Page 1-14 |
11 | Unitary Quantum Groups | [2] Page 15-25 |
12 | q-Boson Operators | [2] Page 25-43 |
13 | q-numbers, q-functions | [2] Page 55-70 |
14 | Matrix Quantum Groups, Quantum Plane | [2] Page 115-124 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Jones, H.F., Groups, representations and Physics, CRC Press, 1998 [2] Biedenharn L.C., Lohe M.A., Quantum Group Symmetry and q-Tensor Algebras, World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd., 1995 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans ve Doktora eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
3 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | X | |||||
4 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | X | |||||
5 | Öğrencinin lisans ve lisansüstü çalışmalarından kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak bilimsel bir yayın hazırlayabilme. | X | |||||
6 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleme ve çözümleme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |