Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Introductıon To Hıgh Energy Physıcs II | FIZ 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | None |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BARIŞ TAMER TONGUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Teaching Assistants |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | With this course, which is offered for the first time at the graduate level by the department of high energy and plasma physics, it is aimed to present the studies in this field from simple to complex, and to contribute to the elimination of the lack of experts in our country in this field by stimulating them to work in this field. |
Dersin İçeriği | Elementary particles, four forces, four vectors, symmetry, group, spin, parity. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Griffiths, David J., Introduction to Elementary Particles, John Wiley & Sons Publishing, Second Edition, 2008, New York. |
Ders Kaynakları | [2] Perkins, Donald H., Introduction to High Energy Physics, Addison-Wesley Publishing, Third Edition, 1987, Menlo Park. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | ||||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | ||||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | ||||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|