Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Condensed Matter Physıcs II | FIZ 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İleri Yoğun Madde Fiziği I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Katıhal Fiziği Anabilim Araştırma Görevlileri
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Katıhal Fiziği teknolojiye yakınlığı sebebiyle fiziğin en popüler dallarından birisidir. Dolayısıyla dersin amacı teknolojide kullanılan metaller, yalıtkanlar, yarıiletkenler ve süperiletkenlerin temel özelliklerini detaylı bir şekilde öğrenciye aktarmak ve öğrenciyi bu konularda araştırma yapacak seviyeye getirmektir.
|
Dersin İçeriği | Katıların Dielektrik Özellikleri, Diamagnetizma ve Paramagnetizma Ferromagnetizma ve Antiferromagnetizma, Manyetik Rezonans, Elektron-Fonon Etkileşimi, Süperiletkenlik, Katıların Optiksel Özellikleri.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dielektrik sabiti ve polarizabilite tanımlarını açıklar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Ferroelektrik kristalleri tanımlar ve sınıflandırır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
3 | Diamagnetik ve paramagnetik maddelerin özelliklerini ayrıntılı bir şekilde inceler. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
4 | Magnonlar ve domenlerin yapılarını tartışır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
5 | Dielektrik fonksiyonunu tanımlar ve bu fonksiyonunun frekansa bağımlılığını yorumlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
6 | Plazmon ve polariton tanımlarını tartışır ve özelliklerini belirtir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
7 | Elektron – elektron etkileşmesini ve elektron – fonon etkileşmesini (polaron) karşılaştırarak yorumlar ve tartışır. V | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
8 | Eksitonların yapılarını açıklar ve özelliklerini ortaya koyar. | Anlatım, | Ödev, |
9 | Düzensiz katıları örneklerle açıklar. | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dielektrik ve ferroelektrikler | [1] 269-282 |
2 | Dielektrik ve ferroelektrikler | [1] 269-282 |
3 | Diamagnetizma ve paramagnetizma | [1] 295-308 |
4 | Diamagnetizma ve paramagnetizma | [1] 295-308 |
5 | Ferromgnetizma ve antiferromagnetizma | [1] 315-333 |
6 | Ferromgnetizma ve antiferromagnetizma | [1] 315-333 |
7 | Ferromanyetik ve antiferromanyetik rezonans | [1] 356-361 |
8 | Plazmon, Polariton ve Polaronlar | [1] 193-199 |
9 | Plazmon, Polariton ve Polaronlar | [1] 193-199 |
10 | Elektron-elektron ve elektron-fonon etkileşimi | [1] 210-214 |
11 | Elektron-elektron ve elektron-fonon etkileşimi | [1] 210-214 |
12 | Optik süreçler ve eksitonlar | [1] 219-224 |
13 | Optik süreçler ve eksitonlar | [1] 219-224 |
14 | Amorf katılar | [1] 367-375 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]“Katıhal Fiziğine Giriş”, C. Kittel, Nobel Yayın Dağ.Ltd. Şti., 1996. |
Ders Kaynakları | [1]“Katıhal Fiziğine Giriş”, C. Kittel, Nobel Yayın Dağ.Ltd. Şti., 1996.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |