Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seç III: Çocuğa Hizmet Veren Kurumlarda Yönetim ve Liderlik ECE 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Yönetim ve Liderlik kuramları konusunda temel bilgilere sahip olarak Erken Çocukluk Eğitimi döneminde hizmet veren kurumlarda yönetim ve liderlik anlayışlarının ve yaklaşımlarının neler olduğu konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmak.

Dersin İçeriği

Yönetim ve Liderlik kuramları. Eğitimde yönetim ve Öğretim liderliği, Liderlik stratejileri, Okul Yönetimi Kalite Süreçleri ve Yönetim sorunları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim ve liderlik kavramlarını açıklar Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Ödev,
2 Yönetim bilimi kuramlarını açıklar Örnek Olay, Grup Çalışması, Sınav,
3 Liderlik kuramlarını açıklar Rol Oynama, Ödev,
4 Çocuğa hizmet veren kurumların özelliklerini açıklar Tartışma, Proje / Tasarım,
5 Eğitim yönetiminin temel özelliklerini açıklar Soru-Cevap, Sınav,
6 Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim ve liderlik yaklaşımlarını açıklar Bireysel Çalışma, Ödev,
7 Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin planlanması ve değerlendirilmesi süreçlerini açıklar Altı Şapka, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yönetim kavramının temel özellikleri
2 Liderlik kavramının temel özellikleri
3 Yönetim bilimi kuramları
4 Yönetim bilimi kuramları
5 Liderlik kuramları
6 Çocuğa hizmet veren kurumların özellikleri
7 Çocuğa hizmet veren kurumların özellikleri
8 Eğitim yönetiminin temel özellikleri
9 Eğitim yönetiminin temel özellikleri
10 Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim
11 Okul öncesi eğitim kurumlarında liderlik
12 Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçleri
13 Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin değerlendirilmesi
14 Okul öncesi eğitim kurumlarının gelişimine yönelik yönetim modelleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Adriano, A.R. (2012). Leadership and management.

Moran, B.B. (1992). Gender differences in leadership. Library Trends, 40(3), 475-491

Thomas, N. (Yay.Haz.)(2004). The John Adair handbook of management and leadership. London: Thorogood.

Ünsaldı, M. (2013). Liderlik yaklaşımlarının tarihsel gelişimi ve liderlik teorileri.

 

Zembat, R., Koçyiğit, S. Tuğluk,M. ve Doğan, H. (2010). The relationship between the effectiveness of preschools and leadership styles of school managers. Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010).  

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Performans Görevi (Seminer) 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6