Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seç I: Erken Çocukluk Döneminde Oyun ECE 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu Ders, Oyunun Tanımı, Oyun Aşamaları Ve Çeşitleri, Oyunu Etkileyen Faktörleri, Tarihçesi, Oyunun Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri Ve Önemini, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Günlük Plan İçerisinde Oyunun Planlanması Ve Değerlendirilmesini Kavratmayı Amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

ilgili kavram ve konuların tanımlanması ve açıklanması, kuramsal yaklaşımlar, oyun hakkındaki bilimsel araştırmalar, sınıf ortamı ve oyun.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyunun Tanımını Yapabilir. Oyunun Çocuk İçin Önemini Kavrar. Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Oyun Türlerini Söyleyebilir, Yaşlara Göre Oyun Gelişimini Söyleyebilir. Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Oyuncak Seçiminde Dikkat Edilecek Özellikleri Kavrar, Oyun Etkinliği Hazırlar ve Uygular. Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı. Oyun nedir? Oyunun özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Oyun, gelişim ve eğitim ilişkisi nasıldır? Oyunun eğitimde önemine ilk vurgu yapanlar kimlerdir? Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Oyun Teorileri: Klasik kuramlar ve modern kuramlar: Psikanalitik Kuramlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Oyun Teorileri: Bilişsel Kuramlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Öğrenme merkezlerinin organizasyonu ve oyun materyalleri Araştırma makalelerinin incelenmesi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Oyunda öğretmen rolleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Yaratıcılık ve oyun Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Ara Sınav. Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Oyuncaklar ve Dijital oyunlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Fen, matematik ve dış ortamlarda oyun Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Özel gereksinimli çocuklarda ve Okulöncesi Kurumlarda Oyun Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Proje Sunumları. Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Proje Sunumları. Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

And, M. (1999). Oyun ve bügü. Ankara: Türkiye İşbankası Yayınları.

Başal Handan Asude, Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları, 2010, Morpa Kültür Yayınları.
 Bilton, H. (2010). Outdoor Learning in the Early Years: Management and Innovation.
 Durualp, E. ve Aral, N. (2014). Oyunun gelişimi ve türleri. Her yönüyle okul öncesi eğitim 3. (Ed: A.B. Aksoy), (s. 231-254). Ankara: Hedef CS Basın Yayın.

Göncü, A. (2001). Çocuk Oyunlarının Gelişiminde Toplumsal ve Kültürel Bağlamın Rolü. Dünyada ve Türkiye’de Değişen Çocukluk, 3. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, s. 37-50, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.

Güler, T. (2007). Erken Çocukluk Döneminde "Oyun Planlama" Modeli. Eğitim ve Bilim, 32 (143), 117-128.

Hughes. Fergus. P. (1995). Children, Play, and Development. Allyn and Bacon.

Ogelman Hülya Gülay (2009), Erken Çocukluk Döneminde Oyun: Çok Yönlü Bir Bakış, Eğiten Kitap, İstanbul.
Sevinç, M. (2004)., “Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde OYUN” Morpa, İstanbul.

Şen, M. (2010). Erken çocukluk döneminde oyun. Erken Çocukluk Eğitimi (p. 403-431). (H. İ. Diken,Ed.). Ankara: Pegem Akademi.

Tuğrul, B., Ertürk, H. G., Özen Altınkaynak, Ş. ve Güneş, G. (2014). Oyunun üç kuşaktaki değişimi. The Journal of Academic Social Science Studies, 27, 1-16.

Vygotsky, L. S. (1978) Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge, Massachusettets: Harvard University Press.

Welhousen, K. (2002). Outdoor Play Everyday: İnnovative Play Concepts for Early Childhood. 

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 16 1 16
Performans Görevi (Uygulama) 14 1 14
Performans Görevi (Seminer) 14 1 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6