Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç I: Erken Çocukluk Döneminde Oyun | ECE 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu Ders, Oyunun Tanımı, Oyun Aşamaları Ve Çeşitleri, Oyunu Etkileyen Faktörleri, Tarihçesi, Oyunun Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri Ve Önemini, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Günlük Plan İçerisinde Oyunun Planlanması Ve Değerlendirilmesini Kavratmayı Amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | ilgili kavram ve konuların tanımlanması ve açıklanması, kuramsal yaklaşımlar, oyun hakkındaki bilimsel araştırmalar, sınıf ortamı ve oyun. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyunun Tanımını Yapabilir. Oyunun Çocuk İçin Önemini Kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Oyun Türlerini Söyleyebilir, Yaşlara Göre Oyun Gelişimini Söyleyebilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Oyuncak Seçiminde Dikkat Edilecek Özellikleri Kavrar, Oyun Etkinliği Hazırlar ve Uygular. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Oyun nedir? Oyunun özellikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Oyun, gelişim ve eğitim ilişkisi nasıldır? Oyunun eğitimde önemine ilk vurgu yapanlar kimlerdir? | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Oyun Teorileri: Klasik kuramlar ve modern kuramlar: Psikanalitik Kuramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Oyun Teorileri: Bilişsel Kuramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Öğrenme merkezlerinin organizasyonu ve oyun materyalleri Araştırma makalelerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Oyunda öğretmen rolleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Yaratıcılık ve oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Ara Sınav. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Oyuncaklar ve Dijital oyunlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Fen, matematik ve dış ortamlarda oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Özel gereksinimli çocuklarda ve Okulöncesi Kurumlarda Oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Proje Sunumları. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Proje Sunumları. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
Welhousen, K. (2002). Outdoor Play Everyday: İnnovative Play Concepts for Early Childhood. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 1 | 14 |
Performans Görevi (Seminer) | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |