Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetimde Halka İlişkiler ve Tanıtım UKY 539 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAKUP KÖSEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Abdulkadir Aksoy, Aşr. Gör. Ömer Faruk Köktaş
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Halkla ilişkiler alanındaki temel kavram ve yaklaşımları inceleyerek, kamu yönetiminde halkla ilişkiler uygulamalarını anlamaktır.
Dersin İçeriği Halkla ilişkilerin doğuşu ve öneminin artması, halkla ilişkiler ve benzeri kavramlar arasındaki ilişkiler, halkla ilişkiler ve iletişim araçları, halkla ilişkiler uygulamasında araçların seçimi, halkla ilişkilerin kamu kesiminde kullanılması, halkla ilişkiler uygulamasındaki eksikliklerin sonuçları, kuruluş içi halkla ilişkiler, kriz döneminde halkla ilişkiler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkilerin Önem ve İşlevi
2 Örgütler Açısından Halkla İlişkilerin Amaçları
3 Halkla İlişkiler Modelleri
4 Halkla İlişkilerde Araç ve Yöntemler
5 Yönetimde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Temel İlkeler
6 Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
7 Örgütün Hizmet ve Faaliyetlerinin Halka Tanıtılmasında Kullanılan Araçlar
8 Yönetimde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Etkisi
9 Yönetimde Halkla İlişkilerin Örgütlenmesi
10 Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler
11 Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler
12 ABD ve Avrupa’da Halkla İlişkiler
13 Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler
14 Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. BALTA PELTEKOĞLU, Filiz, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul,1998
2. IŞIK, M. ve AKDAĞ, M., Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, 2. Baskı, Eğitim Kitabevi, Konya, 2011
3. GÜLLÜPINAR, Hasan, Yönetimde Halkla İlişkiler, Eğitim Kitabevi, Konya, 2009
4. SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Aktüel Yayınları, 2010
5. ALİKILIÇ, Özlem Aşman, Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler, Efil Yayınevi, Ankara, 2011.
6. BECERİKLİ, Sema Yıldırım, …Ve Halkla İlişkiler – Şeytanın Avukatlığından Arabuluculuğa; Bir Disiplinin Eleştirel Analizi, Karınca Yayınları, Ankara, 2008.
7. Bilgili, Can ve Gülüm Şener, Sosyal Medya ve Ağ Toplumu-2, Kültür, Kimlik, Siyaset, 2. Baskı, Reklam Yaratıcıları Derneği, İstanbul, 2013
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,12
Dersin AKTS Kredisi 6