Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Malzemeler | MMM 315 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN, Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Şenol Yılmaz, Doç. Dr. Ayşe Şükran Demirkıran |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik malzemelerin tanımı, kullanılan hammaddeler,şekillendirilmesi, özellikleri, çeşitleri ve uygulama alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Seramik malzemelerin tanımlanması ve sınıflandırılması,kristal yapıları,hammaddeler, şekillendirilmesi, geleneksel ve yapısal seramikler, sinterleme,cam ve cam-seramikler, sır ve emaye, porselen, refrakter ve çimento,seramiklerin özellikleri ve kullanım alanları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik malzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Seramik malzemelerin kristal yapılarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
3 | Seramiklerin faz diyagramlarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Seramik hammaddelerini tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Seramik malzemelerin şekillendirilmesini ve şekillendirme yöntemlerini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Sinterleme, sinterleme türleri ve sinterlemede gerçekleşen olayları tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
7 | Cam ve cam-seramikleri, sırı, emayeyi ve seger formülasyonlarını kavrar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
8 | Porselen, refrakter ve çimentoyu tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Geleneksel ve yapısal seramikleri tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Seramiklerin özelliklerini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
11 | Kullanım alanı ile malzeme performans ilişkisini belirleyip malzeme seçimi yapar ve uygular. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik Malzemelerin Tanımlanması ve Sınıflandırılması | |
2 | Seramiklerin Kristal Yapıları | |
3 | Seramik Hammaddeler ve sınıflandırılması | |
4 | Seramik Faz Diyagramları (II bileşenliler) | |
5 | Seramik Faz Diyagramları (III bileşenliler) | |
6 | Seramik Malzemelerin Şekillendirilmesi ve Üretim Yöntemleri | |
7 | Sinterleme, Sinterleme Yöntemleri ve Sinterlemede Gerçekleşen Olaylar | |
8 | Cam ve Cam-Seramikler | |
9 | Seramik Sırlar, Sırların Üretimi, Seger Formülasyonu, Frit ve Emaye | |
10 | Refrakterler, Çeşitleri ve Özellikleri | |
11 | Porselenler, Çeşitleri ve Özellikleri | |
12 | Geleneksel ve Yapısal Seramikler | |
13 | Seramiklerin Özellikleri | |
14 | Seramiklerin Kullanım Alanları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | “Seramik Malzemeler” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | W. D. Kingery, H. K. Bowen, D. R. Uhlman, “Introduction to Ceramics” John Wiley&Sons, 1975. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 64 |
1. Kısa Sınav | 12 |
2. Kısa Sınav | 12 |
3. Kısa Sınav | 12 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |