Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İy'de Özel Öğretim Yöntemleri OEO 010 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Feyza KESKİN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına işitme engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini bilgi ve uygulama düzeyinde kazandırmak.

 

Dersin İçeriği

İşitme engelli öğrenciler için ders programı hazırlama ve uyarlama, İY özel öğretim yöntemleri, öğretim materyalleri, İY için ölçme ve değerlendirme.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşitme yetersizliğine özgü öğretim programının ögelerini açıklar. Anlatım, Sınav,
2 Bireye ve konuya özel özel öğretim yöntemlerini değerlendirir. Örnek Olay, Anlatım, Beyin Fırtınası, Sınav, Portfolyo,
3 İşitme yetersizliğinde özel öğretim yöntemlerini uygular. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
4 Özel öğretim yöntemine uygun öğretim materyali seçer/geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
5 İşitme yetersizliğinde özel öğretim programını değerlendirir. Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri
2 İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme yetersizliği olan öğrencilere uygunluğunun tartışılması
3 İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması
4 İşitme yetersizliği olan öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde " Evimizde Hayat" haftalık ders programının birlikte hazırlanması
5 İşitme yetersizliği olan öğrenciler için üçüncü sınıf düzeyinde "Beş Duyumuz" ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması
6 İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme yetersizliği olan öğrenciler için özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması
7 İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme yetersizliği olan öğrenciler için özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması
8 Ara Sınav
9 İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme yetersizliği olan öğrencilere uyarlama
10 İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme yetersizliğinde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması
11 İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme yetersizliğinde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri
12 İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme yetersizliğinde kullanılan değerlendirme yöntemleri
13 İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı inceleme. İşitme yetersizliği olan çocuklar için bu planların uyarlanması.
14 İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı inceleme. İşitme yetersizliği olan çocuklar için bu planların uyarlanması.
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim elemanı tarafından sunulur.

Ders Kaynakları

Tüfekçioğlu, U. Işitme, konuşma Ve Görme Sorunlari Olan Çocuklarin Eğitimi. Anadolu Universitesi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 5 10
Final 1 8 8
Ödev 1 7 7
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
Dersin AKTS Kredisi 4