Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor OEO 307 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BEKİR FATİH MERAL
Dersi Verenler Prof.Dr. BEKİR FATİH MERAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Normal gelişim gösteren bireylerin motor gelişimi hakkında bilgi verir. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
2 Özel gereksinimli bireyler için fiziksel aktivite ve sporun katkılarını açıklar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Özel gereksinimli bireyler için beden eğitimi ve sporun psikomotor, bilişsel ve duyuşsal alanla ilgili hedeflerini açıklar. Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Özel gereksinimli bireyler için geliştirilmiş özel beden eğitimi modellerini açıklar. Soru-Cevap, Anlatım, Proje / Tasarım, Sınav,
5 Özel gereksinimli bireylerin fiziksel aktivite ve spor uygulamalarında değerlendirilmeleri konusunda bilgi verir. Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Ödev, Sınav,
6 Özel gereksinimli bireylerin fiziksel aktivite ve spor özellikleri konusunda bilgi verir. Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
7 Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan fiziksel aktivite ve spor uygulamaları konusunda bilgi verir. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Portfolyo, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 MOTOR GELİŞİM VE MOTOR ÖĞRENME
2 FİZİKSEL UYGUNLUK VE MOTOR DEĞERLENDİRME
3 VÜCUT FARKINDALIĞI VE POSTÜR
4 FİZİKSEL EĞİTİM, AKTİVİTE, SPOR VE UYARLAMA
5 FİZİKSEL EĞİTİM VE SPORDA ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
6 FİZİKSEL EĞİTİM VE SPORDA PROBLEM DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
7 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ FİZİKSEL EĞİTİM PROGRAMI
8 ARA SINAV
9 ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ VE DİKKAT EKSİKLİĞİ-HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR
10 OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR
11 SEREBRAL PALSİLİ VE TRAVMATİK BEYİN YARALANMASI GEÇİRMİŞ ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR
12 GÖRME VE İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR
13 ÖZEL SAĞLIK PROBLEMİ OLAN ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR
14 ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERE YÖNELİK SPORTİF FAALİYETLER VE ORGANİZASYONLAR
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Otizm ve Spor 0,16 MB
0 Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor - Ali Kaymak 8,14 MB
0 POSTUR-ANALİZİ 0,39 MB
0 BÖLÜM1 2,38 MB
0 BÖLÜM2 2,39 MB
0 BÖLÜM3 2,57 MB
0 BÖLÜM4 2,4 MB
0 BÖLÜM5 2,4 MB
0 BÖLÜM6 2,53 MB
0 BÖLÜM7 2,39 MB
0 BÖLÜM8 2,38 MB
0 BÖLÜM9 2,38 MB
0 BÖLÜM10 2,38 MB
0 BÖLÜM11 2,39 MB
0 BÖLÜM12 2,38 MB
0 BÖLÜM13 2,39 MB
0 Glutensız & Süt Proteinsiz Diyetlerin Otizme İyileştirici Etkisi! 21 Kasım 2019 0,17 MB
0 Meral, 2017 Beslenme & OSB 0,46 MB
0 OSB_Beslenme_Aliskanliklarini_Belirleme_Araci_Saha_Formu_Alt_Alanlar 0,11 MB
0 OSB`li Cocuklarda Beslenme Problemleri 0,34 MB
0 Uyku Problemleri 0,02 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Kısa Sınav 2 3 6
Ara Sınav 1 7 7
Final 1 12 12
Ödev 1 8 8
Toplam İş Yükü 65
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,6
Dersin AKTS Kredisi 3