Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Diş Hekimliği I | DHF 306 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN CANTEKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi ELİF GÜL AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | · Süt dişlerinin sürme zamanlarını, histolojik yapı farklılıklarını ve gelişim bozukluklarını öğretmek, · 0-15 yaş grubu çocuklarda büyüme ve gelişim dönemlerine göre süt ve genç daimi dişleri ve çevre dokuları tanıyarak, çocuk hastada anamnez almayı ve muayene yapabilmeyi öğretmek, · Çocuklarda çürük etiyolojisini, çürük tiplerini, diş çürüğünü kontrol altına alma yöntemlerini ve yaşa ve çürük riskine göre koruyucu uygulama planlaması yapmayı öğretmek, · Süt dişlerinde restoratif tedavilerinin önemini, kavite prensiplerini, kullanılan restoratif materyallerin özelliklerini ve kullanım endikasyonlarını öğretmek, · Süt dişlerinde derin dentin çürüklerinin klinik, radyografik ve operatif bulgularını, tedavi planlamasını ve tedavi yöntemlerini öğretmek, · Fantom kafalarda süt dişlerine kavite açıp, restorasyon yapmayı öğretmek |
Dersin İçeriği | · Süt dişlerinin sürme zamanlarını, histolojik yapı farklılıklarını ve gelişim bozukluklarını öğretmek, · 0-15 yaş grubu çocuklarda büyüme ve gelişim dönemlerine göre süt ve genç daimi dişleri ve çevre dokuları tanıyarak, çocuk hastada anamnez almayı ve muayene yapabilmeyi öğretmek, · Çocuklarda çürük etiyolojisini, çürük tiplerini, diş çürüğünü kontrol altına alma yöntemlerini ve yaşa ve çürük riskine göre koruyucu uygulama planlaması yapmayı öğretmek, · Süt dişlerinde restoratif tedavilerinin önemini, kavite prensiplerini, kullanılan restoratif materyallerin özelliklerini ve kullanım endikasyonlarını öğretmek, · Süt dişlerinde derin dentin çürüklerinin klinik, radyografik ve operatif bulgularını, tedavi planlamasını ve tedavi yöntemlerini öğretmek, · Fantom kafalarda süt dişlerine kavite açıp, restorasyon yapmayı öğretmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bebek-çocuk-adölesan ve ebeveynle iletişim prensiplerini ve çeşitlerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
2 | Süt dişlerinin histolojik ve anatomik özelliklerini sıralar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Süt dişinin ve okluzyonunun gelişimini açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çocuklarda tanı ve tedavi planlaması için gerekli bilgileri sıralar | Anlatım, | |
5 | Çürük ve çürük gelişimini açıklar. | ||
6 | Koruyucu önlemleri tanımlar. | ||
7 | Süt dişlerinde restoratif tedavi prensiplerini açıklar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda gelişim evreleri, aile tipleri ve davranış yönlendirme teknikleri | |
2 | Çocuklarda gelişim evreleri, aile tipleri ve davranış yönlendirme teknikleri | |
3 | Süt dişi embriyolojisi ve histolojisi | |
4 | Süt dişi anatomisi | |
5 | Resmi tatil | |
6 | Süt dişi mine dentin sement ve pulpa farklılıkları | |
7 | Süt dişlerinde sürme, daimi dişlerde sürme, oklüzyon gelişimi ve sürme anomalileri | |
8 | Süt ve genç daimi diş anomalileri | |
9 | Süt ve genç daimi diş anomalileri | |
10 | Kısa Sınav | |
11 | Çocuk diş hekimliğinde muayene (ekstraoral) | |
12 | Çocuk diş hekimliğinde muayene (intraoral) | |
13 | Çocuk diş hekimliğinde radyoloji | |
14 | Süt dentisyonda çürüğün etiyolojisi, lokalizasyonu ve sınıflandırılması | |
15 | Erken çocukluk çağı çürüğü etiyolojisi ve korunma yöntemleri | |
16 | Çürük gelişim özellikleri, nedenleri ve beslenme ile çürük ilişkisi | |
17 | Çürük risk tayin yöntemleri ve çocuklarda koruyucu programların düzenlenmesi | |
18 | Remineralizasyon ve flor | |
19 | Diğer remineralizasyon ajanları | |
20 | Bebek, Çocuk ve adölesanlarda sistemik hastalıklar | |
21 | Çocukluk çağı hastalıkları | |
22 | Çocuklarda görülen genetik hastalıklar | |
23 | 2. vize | |
24 | Çocuklarda görülen periodontal hastalıkları | |
25 | Özel bakım gerektiren çocuklarda diş hekimliği | |
26 | Süt dişlerinde restoratif tedaviler ve kavite prensipleri | |
27 | Pit ve fissür örtücü uygulamaları ve süt dişlerde kullanılan restoratif materyaller | |
28 | RESMİ TATİL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | · Pediatric Dentistry, Ed:Richard R. Welbury, Monty S. Duggal, M.T. Hosey, 4th Edition, 2012 · Pediatric Dentistry: A Clinical approach. Ed: Göran Koch, Sven Paulsen, 2nd Edition, 2009 · Pediatric Dentistry: Infancy through Adolescence. Ed: Paul S. Cassamiso, Henry W. Fields Jr, Dennis J. McTigue, Arthur Nowak, 4th Ed, 2013 · Dentistry for the Child and Adolescent. Ed: , |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 24 | 2 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |