Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Dinleme Becerileri | ELT 022 | 9 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. İlknur KILIÇ Arş. Gör. Merve SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenci bu derste dinleme yoluyla akademik bilgi edinme, edinilen bilgi ile ilgili not tutma, cümleyi farklı yapılar kullanarak değişik şekillerde söyleme, ana fikir bulma ve dinlediği metin ile ilgili soruların cevaplarını bulmayı hedefler. Dinleme sırasında not alma yöntemlerini, not almak için kısaltma ve sembol kullanımını, düzenli ve anlaşılır not almayı geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında günlük hayattan ya da derslerde kayıt edilmiş ses ve görüntü kayıtlarını dinleyerek ve izleyerek farklı durumlarda ve şartlar altında tümceler arası bağlantıları ve konuşmanın ana fikrini bulma ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey dinleme becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencilere ders dinleme alışkanlığını kazandırmaktır. Dersin içeriğinde kullanılan dinleme materyalleri sayesinde öğrencilerin farklı İngilizce sesletimine aşinalık kazanmaları sağlanacaktır. Farklı şive ve aksanlarda İngilizce kelimelerin sesletimindeki farklılıkları anlamalarını geliştirecek alıştırmalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı disiplinlerden konuşmaları dinler ve anlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Farklı ortamlarda yapılan konuşmaları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Konuşmanın ana fikrini, alt başlıklarını ve dinleyicisini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Konuşmada geçen gerçekleri, konuşmacıların kendi görüş ve düşüncelerinden ayırt eder ve bunlarla ilgili not tutar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Konuşmacı tarafından sorulan soruları not eder. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Konuşmacı tarafından verilen yeni bilgiyi eski bilgisi üzerine nasıl ekleyeceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | İngilizce akademik bir konuşma sırasında not tutma yöntemlerini kullanarak özet çıkarmayı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Konuşmacı tarafından yapılan betimlemelerden yola çıkarak elindeki çizim ve haritalardaki eksik bilgileri tamamlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Konuşmacının kullandığı tümceleri kendi kelimelerini kullanarak yeniden söyleyebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Karşılıklı konuşmada kendisine verilen talimat ve yer yön tariflerini anlar ve bunları not edebilir. Bunlarla ilgili sorulara cevap verebilir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
11 | İngilizcede bir konuşma metninde eksik kelime ve yapıları dinleyerek tamamlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Verilen bir tablodaki eksik bilgilerin tamamlanması. | |
2 | Dinleme ve cümle tamamlama çalışmaları. | |
3 | Akademik bir konuşmadan akış şeması çıkarma. | |
4 | Konuşmada önemli işaret cümlelerini tanıma çalışması.( Kısa Sınav 1) | |
5 | Konuşma ile ilgili not tutma ve özet yazma çalışması. | |
6 | Cümlede vurgu ve sesletim farklılıklarının anlam üzerine etkisi. ( Kısa Sınav 2) | |
7 | Konuşmada verilen örneklerden yola çıkarak ana fikir bulma. | |
8 | İngilizce farklı şive ve aksanlarda dinleme çalışması. ( Ara Sınav) | |
9 | Konuşmada verilen bilgilerin tablo haline getirilmesi çalışması. | |
10 | Konuşmacının anlattığı konunun farklı cümlelerle ifade edilmesi çalışması. ( Kısa Sınav 3) | |
11 | Konuşmada kullanılan fikirler arası geçiş göstergelerini tanıma. | |
12 | Bir video için altyazı hazırlama ( Kısa Sınav 4) | |
13 | Konuşmacının sorduğu sorulara uygun cevap verme. | |
14 | Resmi ve gayri resmi konuşma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Barry Cusack-Sam McCarter. 2007. Improve your IELTS-Listening. Macmillan Publication Contemporary Topics 2 & 3 Fourth Edition. Pearson Longman. Northstar 2 & 3 Fourth Edition. Pearson Longman. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
4. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 4 | 2 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |