Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil ve Edebiyat Öğretimi II ELT 306 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu Koç

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

ELT306 dersi öğretmen adaylarına edebiyatın dil öğretiminde kullanımına dair uygulamaya dönük bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlar. Öğretmen adayları ELT305 içerisinde edindiği kuramsal taban üzerine yeni bilgiler de ekleyerek edebi eserlerin dil öğretim ortamlarında farklı amaçlar doğrultusunda nasıl kullanılacağını uygulamalı olarak öğrenirler.

Dersin İçeriği

ELT306, ELT305 dersinin devamı niteliğindedir. ELT305 içerisinde edinilen bilgilerin üzerine kurulur. Daha önce edebiyatın tanımı, edebi dilin özellikleri, edebiyatın dil öğretiminde kullanımına ilişkin yaklaşımlar, biçembilim ve edebiyat eleştirisi gibi konular daha önce ele alınmıştı. Bu ders metin seçiminde ve değerlendirmesinde yararlanılan kıstasların açıklanması ve tartışması ile başlayarak kültürün tanımı ve kültürel öğelerin dil öğretiminde yeri ile devam eder. Öğretmen adayları dil öğretim ortamlarında kültürel öğelerden kaynaklı yaşanabilecek sorunlar konusunda farkındalık kazanır ve bunlarla baş etmenin yollarını öğrenirler. Dersin devamında da her bir edebi türün dil öğretimi amacıyla nasıl kullanılabileceği ayrı ayrı ele alınır ve çok sayıda örnekle desteklenerek açıklanır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aykırı dil öğelerinin kullanımına ilişkin örnekler verir ve bunların dil öğretimindeki yerini açıklar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 edebiyatın dil öğretimindeki yerini benimser Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Farklı edebi türlerin dil öğretimi ortamlarında nasıl kullanılacağını açıklar. Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş, ELT305'in hatırlanması / Edebi metinlerin seçimi ve değerlendirilmesi
2 Edebi metinlerde kültürel öğelerin kullanımı
3 Kültürel öğelerden kaynaklı problemlerle baş etme stratejileri
4 Dil öğretiminde roman ve kısa öykü kullanımı: Ayırıcı özellikler, etkinlik tasarlanması
5 Dil öğretiminde roman ve kısa öykü kullanımı: Öğrencilerin problemleri ve bir ders tasarımı
6 Dil öğretiminde şiir kullanımı: Ayırıcı özellikler, nedenler
7 Dil öğretiminde şiir kullanımı:Aykırı öğelerin kullanımı ve değişmeceli dil
8 Dil öğretiminde şiir kullanımı: Erken seviyelerde şiir kullanımı, sözel dil gelişimi için şiir kullanımı
9 Ara sınav
10 Dil öğretiminde tiyatro eserlerinin kullanımı
11 Dil öğretiminde tiyatro eserlerinin kullanımı
12 Edebiyat dersi üzerine yansıtma, gerçek örneklerin incelenmesi
13 Ders tasarımlarının incelenmesi
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

  • Lazar, Gillian. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Print. 
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 14 1 14
Final 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Toplam İş Yükü 83
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,32
Dersin AKTS Kredisi 3