Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngiliz Edebiyatı I ELT 201 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Bulunmuyor.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, İngiliz Edebiyatı´nın ana hatlarını belli dönemlere ait eserlerin çözümlemesi yöntemiyle öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin edebi düşünme becerisini ve eleştirel yaklaşımı kazanmaları temel hedefler arasındadır. İngiliz Edebiyatından farklı edebi türlerin temel özellikleri hakkında bilgi edinmek ve dönemlerin öne çıkan özelliklerini tanımak temel kazanımlar olarak değerlendirilir. Ayrıca, eserler içerisinde geçen temaların öğrencilerin yaşantılarıyla ve güncel olay ve durumlarla bağdaştırılarak öğrencilerin bütünsel gelişimine katkı sağlanması da önemli bir diğer hedeftir.Ders, İngiliz Edebiyatı´nın ana hatlarını belli dönemlere ait eserlerin çözümlemesi yöntemiyle öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin edebi düşünme becerisini ve eleştirel yaklaşımı kazanmaları temel hedefler arasındadır. İngiliz Edebiyatından farklı edebi türlerin temel özellikleri hakkında bilgi edinmek ve dönemlerin öne çıkan özelliklerini tanımak temel kazanımlar olarak değerlendirilir. Ayrıca, eserler içerisinde geçen temaların öğrencilerin yaşantılarıyla ve güncel olay ve durumlarla bağdaştırılarak öğrencilerin bütünsel gelişimine katkı sağlanması da önemli bir diğer hedeftir.

Dersin İçeriği

Giriş düzeyindeki bu ders, İngiliz Edebiyatı ve özgün yazım dili İngilizce olan edebiyatın kültürel tarihi, metin incelemede kullanılan temel terim ve teknikler, başlıca metin türleri ve bu edebiyatlardaki önemli akım ve dönemler gibi konulara değinir. Öğrenciler, farklı dönemlere ait çeşitli türlerdeki kısa öykü, şiir, tiyatro oyunu ve roman gibi eserleri içerik ve biçem analizi yoluyla inceleyecektir. Bunlara ek olarak, bu ders, öğrencileri, edebiyatın yaşam anlayışımıza katkıları konusunda bilinçlendirmeyi ve sınıf içi tartışmalar aracılığıyla, öğrencilere okunan metinlere karşı eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrenciler okuyacakları eserlerdeki edebi sanatları inceleyecek ve bunları çıkarım ve değerlendirme yapmak amacıyla yorumlayacaklardır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler edebi eserlana türlerini tanımlayabilecektir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Öğrenciler farklı edebi türlerin özelliklerini listeleyip açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Öğrenciler ana edebi türler arasın daki farklılıkları anlatır. Anlatım, Tartışma, Sınav,
4 Öğrenciler belli bir edebi eserin ait olduğu tarihsel dönemi hatırlar. Anlatım, Tartışma, Sınav,
5 Öğrenciler edebiyatın elemanlarını tanıyabilecektir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Sınav, Performans Görevi,
6 Öğrenciler edebi terimleri saptar. Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, İngiliz Edbiyatına Genel Bir Giriş
2 Okuma nedir? Bir iletişim olarak okuma ve bileşenleri Derlenen Kaynak
3 Niyet, yorum ve anlam çıkarma & Anlam türleri & Okuma sürecine yönelik sorular ve türleri Derlenen Kaynak
4 Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi Shakespeare Komedyasının özelliklerine genel bir bakış Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print.
5 Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi & Eserin psikoanalatik incelemesi & Doğa ve toplum arasındaki çatışma Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print.
6 Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi: Kişiliğin bileşenleri olarak id, ego ve süperego & Toplumun birey üzerindeki baskısı ve çatışma Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print.
7 Restorasyon Dönemi: "Can Life Be a Blessing? & 18. YY Şiiri: "Ode on Solitude" Derlenen Kaynak
8 Ara Sınav
9 18. YY. Düzyazısı: Pope'un "An Essay on Criticism" adlı eseri Derlenen Kaynak
10 Viktorya Dönemi: Mrs. Warren's Profession'ın tür ve içerik açısından edebi incelemesi Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession.
11 Viktorya Dönemi: Mrs. Warren's Profession'ın tür ve içerik açısından edebi incelemesi Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession.
12 20. YY. Şiiri: "The Love Song of J. Alfred Prufrock" Modernizm ve Etkileri Derlenen Kaynak
13 20. YY. Şiiri: "The Love Song of J. Alfred Prufrock" Modernizm ve Etkileri Derlenen Kaynak
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print.

Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession.  The copy I’ll provide for you.

Thornley, G.C. and Gywneth Roberts. An Outline of English Literature. China: Longman, 2003. Print.

Öğretim elemanı tarafından derlenen diğer kaynaklar.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır.
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 85
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
3. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 3 2 6
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,92
Dersin AKTS Kredisi 4