Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazma Becerileri II | ELT 108 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bu derse ilişkin önerilen başka ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kerem Can Alpay
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ELT 108 Yazma Becerileri II dersi temel olarak, akademik yazma becerisini daha üst noktaya taşıyarak metnin amacı ve okuyucusu göz önünde bulundurularak fikirleri ilişkili kaynaklarla destekleyerek yorumlama ve detaylandırma becesisini kazandırmayı amaçlar. Özetleme, rapor yazma, bir metne-fikre yönelik tepki yazıları, tartışma, ikna etme gibi türlerdeki metinleri okudukları bilimsel ve güvenilir kaynakları/ alanyazını referans göstererek yazmaları doğrultusunda çalışmalar yaptırır. İşbirlikli çalışma, akran geri-dönütü verme ve alma gibi becerileri geliştirmek dersin diğer amaçlarını oluşturur. |
Dersin İçeriği | Alıntı yapma ve referans gösterme kuralları (APA temel alınır) İntihal ve intihalden kaçınma Özetleme Rapor yazma Tepki metinleri İkna metinleri Tartişma Metinleri
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlamı en özlü şekilde aktarabilecek şekilde ürettiği fikirleri ifade etmede çeşitli dil yapılarını kullanma esnekliğini gösterir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Portfolyo, |
2 | Çeşitli organizasyonel yapıları, geniş yelpazede bağlaç ve bağlayıcı unsurları uygun ve eksiksiz kullanarak uyumlu ve bağdaşık metinler oluşturur. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Portfolyo, |
3 | En karmaşık dil yapılarının bile sürekli olarak doğru biçimde kontrolüne sahiptir. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Portfolyo, |
4 | Bir durumu açık, akıcı şekilde ortaya koyan ya da eleştirel olarak ele alan karmaşık metin, makale ve raporlar yazabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Ödev, Portfolyo, |
5 | Okuyucunun önemli noktaları bulmasına yardımcı olacak uygun ve etkili bir mantıksal metin örgüsü oluşturabilir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve APA atıf rehberi tanıtımı | |
2 | İntihal ve intihalden kaçınma - Alıntı yapma çalışmaları (Bir cümleyi kendi sözcükleri ile yeniden ifade etme) | |
3 | İntihalden Kaçınma - Alıntı yapma çalışması (Direk alıntı) | |
4 | Fikir yazıları | |
5 | Özetleme Çalışmaları | |
6 | Özetleme çalışmaları | |
7 | Vize haftası | |
8 | Cevap Metinleri | |
9 | Cevap Metinleri | |
10 | Rapor yazma / Tablo Grafik çözümleme | |
11 | Rapor yazma- Bir çalışmanın sonuçlarını aktarma | |
12 | Tartişma Metinleri | |
13 | Tartişma Metinleri | |
14 | Tekrar çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Writing Academic English 4th Edition, The Longman Academic Writing Series Level 4 Meyers, Alan. Gateways to Academic Writing: Effective Sentences, Paragraphs, and Essays. London: Longman, 2005. Print. APA Manual 7th Edition |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |