Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | EBB 301 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitim Bilimine Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, Doç.Dr. MEHMET EMİN USTA, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Özkan Ergene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | SINIF İÇİ İLETİŞİM | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | SINIFTA MOTİVASYON | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | DİSİPLİN MODELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | ARA SINAV | Kaynakların ilgili bölümleri |
9 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | FİNAL SINAVI | Kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzaktan eğitim ders notları, Doç. Dr. Mustafa Bayrakcı |
Ders Kaynakları | Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık Bull, S. L., & Solity, E. J. (1996). Classroom Management: Principles and practice. Routledge: London. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | ||||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |