Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II SBE 402 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN
Dersi Verenler Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ, Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, Doç.Dr. YUSUF KESKİN, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN, Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, MEB Personeli , Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet UYMAZ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme.

Dersin İçeriği

Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Her hafta bir günlük plan hazırlar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Hazırladığı planı uygular. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
5 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
6 Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Planlama
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
3 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
8 Ara Sınav
9 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
10 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
11 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
12 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
13 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
14 Portfolyo hazırlama. Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır.
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar.
3 Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar.
4 Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar.
5 Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
6 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular
7 Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar.
8 Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir
10 Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11 Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir
12 Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
15 Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 15
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 15 240
Ara Sınav 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 347
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 13,88
Dersin AKTS Kredisi 10