Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimin Teknolojideki Uygulamaları FBE 001 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞULE ELMALI
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bilimdeki gelişmelerin telnolojiye yansımalarını görmek, teknolojk uygulamaları tanımak

Dersin İçeriği

Yarı iletkenler ve teknolojileri, laser teknolojisi, süper iletkenler ve kullanım alanları; X-ışınları ve
teknolojisi, iletişim teknolojisi; değişik fiziksel sensörler, nanoteknoloji; GPS ve radar teknolojisi, görüntüleme teknikleri ve araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları); teknoloji ve sera gazları; su üretme teknolojileri; ilaç teknolojisi; kimyasal temizlik malzemeleri ve üretim teknolojileri; kimyasal kirlilik ve önleme teknolojileri; GDO teknolojisi; kök hücre teknolojisi; ilaç ve kozmetik ürünler teknolojisi; hazır gıda teknolojsi; biyolojik sensörler; genetik kopyalama; biyoinformatik.
 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilim, teknoloji nedir bilir, aralarındaki ilişkiyi kavrar. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
2 Teknolojideki uygulamaların farkına varır. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Teknolojik uygulamaların çevre üzerinde etkilerini farkeder. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Teknolojideki uygulamaların günlük hayata etkilerini farkeder. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim nedir? Teknoloji nedir? Bilim teknoloji ilişkisi nedir? ilgili kavramlarla ilgili bireysel araştırma
2 Yarı iletkenler ve teknolojileri, laser teknolojisi İlgili kaynaklar
3 süper iletkenler ve kullanım alanları; X-ışınları ve teknolojisi, İlgili kaynaklar
4 iletişim teknolojisi; değişik fiziksel sensörler, İlgili kaynaklar
5 nanoteknoloji; GPS ve radar teknolojisi İlgili kaynaklar
6 görüntüleme teknikleri ve araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları); İlgili kaynaklar
7 teknoloji ve sera gazları; su üretme teknolojileri İlgili kaynaklar
8 ilaç teknolojisi; kimyasal temizlik malzemeleri ve üretim teknolojileri; İlgili kaynaklar
9 kimyasal kirlilik ve önleme teknolojileri; İlgili kaynaklar
10 GDO teknolojisi; kök hücre teknolojisi İlgili kaynaklar
11 ilaç ve kozmetik ürünler teknolojisi; İlgili kaynaklar
12 hazır gıda teknolojsi; biyolojik sensörler İlgili kaynaklar
13 genetik kopyalama; biyoinformatik. İlgili kaynaklar
14 değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ayvac, H. A. ve Çepni, S. Bilimin teknolojideki uygulamaları. Ankara: Pegem A

Bilim ve Teknik Dergisi

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Değerlendirme 1 0,01 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doğa bilimleri ile ilgili ( fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. X
2 Doğa bilimleri ile ilgili olay ve olguların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar X
3 Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır X
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemlerin çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir.
5 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
6 Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
7 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.
8 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. X
9 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar
10 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
11 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.
12 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir.
13 Türk milli eğitim sistemini ve tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir.
14 Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşleri ve etik ve ahlaki değerleri bilir.
15 Türkçe'yi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder.
16 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir.
17 Fen öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir.
18 Fen eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 10
2. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 20 20
Proje / Tasarım 2 10 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4