Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analiz III IME 207 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kevser GÜNAY

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çok değişkenli fonksiyon kavramının öğretilmesi ve çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev uygulamalarının yaptırılması.

Dersin İçeriği

Çok Değişkenli Fonksiyonlar; IRn’nin Topolojisi; Limit; Süreklilik; Fonksiyon Dizi ve Serileri; Türev; Yönlü Türev; Kısmi Türev; Kısmi Türevin Geometrik Yorumu; Yüksek Mertebeden Türevler ve Zincir Kuralı.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonları tanıyacak, tanım bölgelerini bulacak, grafiklerini çizebilecektir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için limit kavramların nasıl tanımlandığını öğrenecekler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için süreklilik kavramının nasıl tanımlandığını öğrenecekler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için türev kavramının nasıl tanımlandığını öğrenecekler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Öğrenciler fonksiyonlar dizilerinin nasıl tanımlandığını öğrenecekler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çok değişkenli fonksiyon kavramı, fonksiyon tanım ve değer kümeleri, grafik çizimleri.
2 IRn’nin Topolojisi
3 İki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı
4 İki değişkenli fonksiyonlarda süreklilik kavramı
5 İki değişkenli fonksiyonlarda Türev kavramı
6 İki değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev.
7 Kısmi Türevin Geometrik Yorumu
8 İki değişkenli fonksiyonlarda zincir kuralı
9 Ara Sınav
10 Yönlü türev kavramı
11 Yüksek Mertebeden Türevler
12 Fonksiyon Dizleri.
13 Genel uygulamalar.
14 Genel uygulamalar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Thomas Kalkülüs Metrik Baskı Cilt: 1, George B. Thomas, Joel R. Hass, Maurice D. Weir, Pearson Education

Matematik Analiz, Mustafa Balcı, Balcı Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. X
2 Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. X
3 Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. X
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir.
5 Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
6 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.
7 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir.
8 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar
9 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
10 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.
11 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir.
12 Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir
13 Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder.
14 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir.
15 Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir.
16 Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar.
17 Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3