Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Kültüründe Aile ve Çocuk ECE 015 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Kültüründe aile ve çocuk kavramları ile ilgili kuramsal temeli oluşturmak, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri ile ilgili birikim sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Kültürü’nde çocukluk kavramını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Türk Kültürü’nde çocuk eğitimindeki temel dinamikleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini, evlilik törenleri ve cenaze merasimlerinin niteliklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Türk Kültürüne genel bakış Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 İslam öncesi Türk sosyal hayatı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 İslam öncesi Türk aile yapısı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 İslam sonrası Türk sosyal hayatı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 İslam sonrası Türk aile yapısı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Türk Kültüründe çocukluk kavramı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi Sınav
9 Türk Kültüründe çocuk eğitimindeki temel dinamikler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Anadolu'da aile kültürü Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi, evlilik törenleri, cenaze merasimleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir.
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar.
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar.
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar.
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder.
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4