Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Ritm Dans ve Orff Eğitimi | ECE 009 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta ritim, dans ve Orff eğitimi konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci dönem bitiminde okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini planlayıp uygulayabilecek ve değerlendirebilecektir. Erken çocukluk dönemi uygun yaratıcı hareket, dans ve müzikli öykü yöntemlerini tanır. Sınıftaki çocukların gelişimsel özelliklerine uygun ritim, dans ve Orff yaklaşım yöntemlerini tespit eder. Öğrendiği yöntemleri kullanarak özgün etkinlik planları tasarlar. - Sınıfını bu alandaki etkinlik planına uygun olarak düzenler - Etkinlik sonunda yolunda gitmeyen durumları düzeltir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
2 | Bu dersin sonunda öğrenci ritim, ses, tempo kavramlarının gelişimi ile bu kavramların gelişimsel alanlarla ilişkisini aktarabilecektir. Ritim, ses ve tempo kavramlarını tanımlar. Ritim, ses ve tempo kavramlarının çocuğun gelişimsel alanlarıyla olan ilişkisini açıklar. Bu alanda, farklı gelişim alanlarına uygun etkinlikler düzenler. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
3 | Bu dersin sonunda öğrenci Orff yaklaşımını tanıyacak ve bu yaklaşım ile öğrendikleriyle kendi müziğini oluşturabilecektir. Orff yaklaşımı ile öğrendiği çalma, söyleme, dinleme, dans- hareket konularını hatırlar. Orff yöntemiyle kendini ifade eder. Orff aletleriyle erken çocukluk eğitimine uygun yeni şarkılar yaratır. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi | |
2 | Müziğe ilişkin temel kavramlardan ses ve tempo gelişimi | |
3 | Ritimsel algı, ses ve tempo kavramlarının gelişim alanları ile ilişkisi | |
4 | Eğitim ortamı düzenleme | |
5 | Ritim, ses, tempo ve dans çalışmaları | |
6 | Yaratıcı hareket, dans ve müzikli öykü | |
7 | Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme ve dinleme | |
8 | Orff yaklaşımı ile dans- hareket | |
9 | Yıl içi sınav | |
10 | Orff yaklaşımı ile kendi müziğini oluşturabilme | |
11 | Orff yaklaşımı ile kendini ifade etme | |
12 | Orff aletlerini kullanabilme | |
13 | Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama | |
14 | Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ders notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | ||||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | ||||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |