Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II ECE 404 8 2 + 6 5 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM, Doç.Dr. SUAT KOL, Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, Öğr.Gör. AYDIN KİPER, Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, Arş.Gör. MEHMET KUMRU, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde; birlikte çalışma ve işbirliği yapma, çocukları tanıma ve iletişim kurma, çocukların gelişim özelliklerine uygun planlamalar yapma, eğitim ortamı hazırlama ve etkinlikler gerçekleştirme ve uygulamalar yoluyla öğretmenlik deneyimini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, yıllık, günlük plan hazırlama ve değerlendirme, eğitim ortamlarının donanım ve materyal açısından düzenlenmesi, aile katılım etkinlikleri ve ev ziyaretlerinin düzenlenmesi, çocuğun gelişiminin değerlendirilmesi, öğretmenin öz değerlendirmesi, istenmeyen davranışlar ve bu davranışlara yönelik uygulamalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri adlandırır. Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Altı Şapka, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, Portfolyo,
2 Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük plan ve bileşenlerini ile iş akışını yorumlar. Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Altı Şapka, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, Portfolyo, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi,
3 Uygulama anasınıfı öğretmeninin rehberliğinde yıllık plan hazırlayarak uygular. Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Altı Şapka, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, Portfolyo, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi,
4 Uygulama anasınıfı öğretmeni ile rehber öğretim elemanının denetiminde hazırladığı ve uyguladığı planı birlikte değerlendirerek analiz eder. Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Altı Şapka, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, Portfolyo, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi,
5 Uygulama anasınıfında bir tam günlük plan uygulamasını rehber öğretmen ve öğretim elemanının değerlendirme ve düzeltmeleri doğrultusunda geliştirir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Altı Şapka, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, Portfolyo, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi,
6 Uygulama anasınıfının aile katılım etkinlikleri ve çevre işbirliği çalışmalarını organize eder. Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Altı Şapka, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, Portfolyo, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi,
7 Uygulama anasınıfındaki çocuk/ların etkinlik sırasındaki gelişim özelliklerini ve öğretmen adayı olarak dönem boyu kendini değerlendirir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Altı Şapka, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, Portfolyo, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okulda ilk gün- Dönem planı hazırlama-uygulama, uygulama okulunu tanıma MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
2 Uygulama rehber öğretmenini günlük iş analizini gözlemleme ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme ve raporlama. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
3 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan serbest zaman etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
4 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan Türkçe etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
5 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan oyun-hareket etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
6 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan müzik etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
7 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan fen ve matematik etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
8 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan drama etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
9 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan sanat etkinliği uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
10 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan okuma-yazmaya hazırlık etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
11 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
12 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
13 İstenmeyen davranış gösteren çocuğu gözlemleme ve bu davranışa uygun etkinlik planlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
14 Dönem boyunca bu ders kapsamında yaptığını uygulamaları ile ilgili uygulama rehber öğretmeni ile görüşme, öz değerlendirme raporu doldurma ve portfolyo hazırlama. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık
2.Alevcan,S. (2005). Drama Uygulamaları. Yapa Yayınları.
3.Anadolu Üniversitesi Yayınları.(2011). Öğretmenlik Uygulaması I. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
4.Aral, N. (2009). Drama. Yapa Yayınları
5.Aral, N. Gürsoy, F. Akyol, A. (2011). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Yapa Yayınları.
6.Arı, M. Öncü, E. (2009). Okul Öncesi Dönemde Fen Doğa ve Matematik Uygulamaları. Kök Yayıncılık.
7.Çakmakçıoğlu, A. (2010). Belirli Günler ve Haftalar. Bu Yayınevi.
8.Deligöz, B. (2011). Okuma Yazma Hazırlık Kitabı.Yapa Yayınları.
9.Dirim, A. (2009). 101 Drama Oyunu. Esin Yayınları.
10.Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. Yapa Yayınları.
11.Fulford, J., Küçükahmet, L. (2009). İlköğretim Drama. Nobel Yayın Dağıtım.
12.Gönen, M. (2010). Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yayıncılık.
13.Kandır, A. (2011). Eğlenceli Etkinliklerle Okuma Yazmaya Hazırlık. Efil Yayınları.
14.Karadağ, A. (2010). Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler. Kök Yayıncılık.
15.Kemal, Ö. (2009). Tüm Belirli Günler ve Haftalar. İnkılap Yayınları.
16.Komisyon. (2006). MEB 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB Yayınları.
17.Ömeroğlu, E. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya. Eğiten Kitap
18.Önder, A. (2010). Yaşayarak Öğrenme için Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık.
19.Öztürk, A. (2009). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. Esin Yayınları.
20.Öztürk, F. (2009). Drama. Yapa Yayınları.
21.Polat, Ö. (2010). Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık Etkinlikleri. İlk Adım Yayınevi.
22.Sığırtmaç, A. (2011). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Kare Yayınları.
23. MEB. (1998). Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html)
24. MEB. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2551_0.html)
25. MEB. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Öğretmen Yetiştirme Yönergesi. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/956.html)
26. YÖK. (1998). Fakülte Okul İşbirliği. Yüksek Öğretim Kurumu Yayınları.
27. Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır.
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 15 210
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 7 11 77
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 377
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15,08
Dersin AKTS Kredisi 15