Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları ECE 208 4 1 + 2 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmenlik lisans programlarında öğrenim gören lisans öğrencilerinin, toplum, topluma hizmet uygulamaları, sosyal sorumluluk kavramlarını ve sosyal sorumluluk projelerinin önemini kavramaları; güncel toplumsal sorunları belirlemeleri; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlamaları; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer almaları; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici ya da düzenleyici olarak katılmalarına yönelik temel bilgi ve beceriler kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve beceriler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. Tartışma, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Ziyaret ettiği topluma hizmet eden kurum ve kuruluşların çalışmalarını açıklar. Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sınav,
3 Toplumun güncel sorunlarının çözümüne yönelik projeler hazırlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. Anlatım, Portfolyo, Proje / Tasarım, Ödev, Performans Görevi,
4 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sınav,
5 Toplumun güncel sorunları ile ilgili bilimsel etkinliklere katılır. Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 a) Ders içeriğinin tanıtılması ve dönem çalışma planının oluşturulması. b) Seçki dosyası için gereken belgelerin öğretmen adaylarına iletilmesi. c) www.gencgonulluler.gov.tr adresindeki Genç Gönüllüler Portalı’nın tanıtılması. *Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi (EBS) üzerinden ders içeriğinin incelenmesi. *www.gencgonulluler.gov.tr adresinden Genç Gönüllüler Portalı’nın incelenmesi
2 Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Ders kapsamında kurum ziyaretlerinin planlanması. Genç Gönüllüler portalına kayıt yaptırma. Valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapmak Genç Gönüllüler portalını incelemek
3 Valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapmak Genç Gönüllüler portalını incelemek Topluma Hizmet Uygulaması kapsamında proje teklifleri hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak
4 Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje tekliflerinin değerlendirilmesi ve iş takviminin oluşturulması. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
5 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. b) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında 4.kurum ziyareti. Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
6 Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje çalışmalarının sürdürülmesi. Bir kampanya düzenlenmesi için girişimde bulunmak. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. Kampanya önerisi hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
7 Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunma. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Üniversite bünyesinde topluma hizmet uygulamaları kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak.
8 Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Üniversite bünyesinde topluma hizmet uygulamaları kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak.
9 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. b) Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi. *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapmak.
10 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak.
11 Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma.
12 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sonlandırılması ve raporların hazırlanması. b) Öğretmen adaylarının, katılmışlarsa Genç Gönüllüler Portalı’ndaki projelerdeki çalışmalarına ilişkin rapor oluşturmaları. *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamındaki proje çalışmaları ile ilgili raporları hazırlamak *Katılmışsa Genç Gönüllüler Portalı’ndaki çalışmalarına ilişkin rapor oluşturmak.
13 a) Dönemin genel değerlendirmesi ve Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yapılan çalışmaları değerlendiren yazı yazılması. b) Seçki dosyalarının tamamlanarak proje danışmanına teslim edilmesi. *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yaptığı çalışmalarla ilgili değerlendiren yazısı yazmak. *Seçki dosyasını tamamlayarak proje danışmanına teslim etmek.
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar.
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar.
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ara Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Toplam İş Yükü 66
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,64
Dersin AKTS Kredisi 3