Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Psikolojisi SNE 003 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin gereğini ve önemini kavramalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1. Öğretmen adayları, çocukların psikolojik sağlıklarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 2. Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 3. Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
2 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
3 doğum öncesi gelişim; Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
4 Doğum ve erken bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; Fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul.
5 ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul.
6 son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul.
7 Toplum ve aile yapısı içinde çocuk; Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul.
8 Sınav Ara sınav
9 Toplum ve okul sistemi içinde çocuk; Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul.
10 Toplum ve okul sistemi içinde çocuk; Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul.
11 A tipik gelişim: çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul.
12 özel gereksinimleri olan çocuklar. Yavuzer, H. (2000). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
13 Sosyal ve bilişsel becerilerin geliştirilmesi Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
14 Çocukları tanıma teknikleri Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Kaynaklar
Ders Notu

Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı

Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişi Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs

 

Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişi Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs

 

Ders Kaynakları

Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 16 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 12 12
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,92
Dersin AKTS Kredisi 4