Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil II ING 192 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. BERRİN YILDIZ KANYILMAZ, Öğr.Gör.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN, Öğr.Gör. SEVDE BAYLAN, Öğr.Gör. NAİL ABALI, Öğr.Gör. GÜL TÜRKMEN, Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR, Öğr.Gör.Dr. ULVİCAN YAZAR, Öğr.Gör. FAZIL AHMET GÜLTEKİN,
Dersin Yardımcıları

Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin; European Language Portfolio Global Scale, A2 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediğini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduğunu anlamaları,
- Kendini yazılı ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Sınav,
2 Kısa, günlük metinleri kavrar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Basit, günlük sohbetlere katılır Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Kısa, basit notlar ve iletiler yazar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 Kısa net iletileri kavrar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Can (Ability) Ders Kitabı Ünite-6
2 Have to-Has to Ders Kitabı Ünite-6
3 Present Simple vs Pres. Progressive Ders Kitabı Ünite-6
4 Tekrar Ders Kitabı 6. Ünite
5 The Past of Be: was-were Ders Kitabı Ünite-7
6 Simple Past Tense Ders Kitabı Ünite-7
7 Object Pronouns, Comparatives Ders Kitabı Ünite-8
8 Tekrar Ders Kitabı 7-8. Ünite
9 Vize Haftası -
10 Should, Could Ders Kitabı Ünite-9
11 Be going to Ders Kitabı Ünite-9
12 Superlatives Ders Kitabı Ünite-10
13 Tekrar Ders Kitabı 9-10. Ünite
14 Too-Enough Ders Kitabı Ünite-10
Kaynaklar
Ders Notu

SABİS dokümanlarda mevcuttur.

Ders Kaynakları

[1] Top Notch-1
[2] Essential Grammar in Use
[3] Oxford University Press Dictionary

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 64
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,56
Dersin AKTS Kredisi 3