Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokulda Okul Çevre İlişkileri SNF 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, İlköğretim için okul - çevre ilişkileri yeterliliği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği okul - çevre ilişkilerinin değişkenleri, okul - çevre İlişkilerinde öğretmenin rolü, okul - çevre İlişkilerinde aileden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre İlişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre ilişkilerinde çevreden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul ve çevre işbirliğini sağlamada yasal durum, okul ve çevre işbirliğini sağlamada örnek uygulamalar, okul - çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri, okul çevre tarafından nasıl algılandığı, değişik yollarla aileleri bilgilendirme, veli elkitabı hazırlama (Örnek Uygulama), sorun odaklı aile bilgilendirme semineri, ilköğretim ders programlarında çevre ile etkileşimin zorunluluğu gibi konulardan oluşmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul-çevre ilişkilerinin değişik boyutlarını bilir.
2 Okul-çevre ilişkilerinden kaynaklanan sorunlara çözümler önerir.
3 Okul-çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri tasarlar.
4 Okul-çevre ilişkilerini değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul - Çevre İlişkilerine Genel Bakış
2 Okul - Çevre İlişkilerinin Değişkenleri
3 Okul - Çevre İlişkilerinde Öğretmenin Rolü
4 Okul - Çevre İlişkilerinde Aileden Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
5 Okul - Çevre İlişkilerinde Okuldan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
6 Okul - Çevre İlişkilerinde Çevreden Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
7 Okul - Çevre İlişkilerinde Okuldan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
8 Okul ve Çevre İşbirliğini Sağlamada Örnek Uygulamalar
9 Okul - Çevre İlişkilerinde İletişim Örnekleri
10 Okul Çevre Tarafından Nasıl Algılanmaktadır
11 Değişik Yollarla Aileleri Bilgilendirme
12 Veli Elkitabı Hazırlama (Örnek Uygulama)
13 Sorun Odaklı Aile Bilgilendirme Semineri
14 İlköğretim Ders Programlarında Çevre ile Etkileşimin Zorunluluğu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir. X
2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir. X
3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder. X
4 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. X
5 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar. X
6 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar. X
7 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır. X
8 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
10 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.
11 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.
12 İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 20 40
Final 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6