Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Okul Çevre İlişkileri | SNF 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İlköğretim için okul - çevre ilişkileri yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği okul - çevre ilişkilerinin değişkenleri, okul - çevre İlişkilerinde öğretmenin rolü, okul - çevre İlişkilerinde aileden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre İlişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre ilişkilerinde çevreden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul ve çevre işbirliğini sağlamada yasal durum, okul ve çevre işbirliğini sağlamada örnek uygulamalar, okul - çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri, okul çevre tarafından nasıl algılandığı, değişik yollarla aileleri bilgilendirme, veli elkitabı hazırlama (Örnek Uygulama), sorun odaklı aile bilgilendirme semineri, ilköğretim ders programlarında çevre ile etkileşimin zorunluluğu gibi konulardan oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul-çevre ilişkilerinin değişik boyutlarını bilir. | ||
2 | Okul-çevre ilişkilerinden kaynaklanan sorunlara çözümler önerir. | ||
3 | Okul-çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri tasarlar. | ||
4 | Okul-çevre ilişkilerini değerlendirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul - Çevre İlişkilerine Genel Bakış | |
2 | Okul - Çevre İlişkilerinin Değişkenleri | |
3 | Okul - Çevre İlişkilerinde Öğretmenin Rolü | |
4 | Okul - Çevre İlişkilerinde Aileden Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
5 | Okul - Çevre İlişkilerinde Okuldan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
6 | Okul - Çevre İlişkilerinde Çevreden Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
7 | Okul - Çevre İlişkilerinde Okuldan Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
8 | Okul ve Çevre İşbirliğini Sağlamada Örnek Uygulamalar | |
9 | Okul - Çevre İlişkilerinde İletişim Örnekleri | |
10 | Okul Çevre Tarafından Nasıl Algılanmaktadır | |
11 | Değişik Yollarla Aileleri Bilgilendirme | |
12 | Veli Elkitabı Hazırlama (Örnek Uygulama) | |
13 | Sorun Odaklı Aile Bilgilendirme Semineri | |
14 | İlköğretim Ders Programlarında Çevre ile Etkileşimin Zorunluluğu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir. | X | |||||
2 | Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir. | X | |||||
3 | Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder. | X | |||||
4 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar. | X | |||||
7 | Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar. | ||||||
11 | Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir. | ||||||
12 | İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |