Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Yönetimi ve Kültürü SNF 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Okul Yönetimi ve Kültürü dersinin gerekçesi, öğrencilerin eğitimine ilişkin bilgi ve becerilerini derinlemesine geliştirmektir. Böylece bu alanda ulusal ve uluslar arası literatürde eğitim konusunda yazılanları inceleyerek bilgi birikimlerinin artırılmasına katkı sağlamak ve alana ilişkin görüş açılarını zenginleştirmektir.
Dersin İçeriği Okul ve okul yönetimi sistemi kavramları, bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemleri, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Okul Kültürünü etkileyen faktörler, Okul kültürü oluşturma süreci, Okul geliştirme, Etkili okul ve okul kültürü, Toplam kalite yönetimi ve okul kültürü, Öğretmen performans yönetimi ve okul kültürü, Öğrenen okul ve okul kültürü, Alternatif okullar ve öğretmen, Değerlendirme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul ve okul yönetimi sistemi kavramlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
2 Bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemlerini tanır. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev,
3 Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak inceler. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
4 Okul Kültürünü etkileyen faktörleri sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Okul kültürü oluşturma sürecini inceler. Bireysel Çalışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul ve okul yönetimi sistemi kavramları
2 Bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemleri
3 Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı
4 Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı
5 Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı
6 Okul Kültürünü etkileyen faktörler
7 Okul kültürü oluşturma süreci
8 Okul geliştirme
9 Etkili okul ve okul kültürü
10 Toplam kalite yönetimi ve okul kültürü
11 Öğretmen performans yönetimi ve okul kültürü
12 .Öğrenen okul ve okul kültürü
13 Alternatif okullar ve öğretmen
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.
3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.
4 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
5 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.
6 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.
7 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.
8 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
10 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.
11 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.
12 İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6