Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretiminde Teknoloji IMT 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Mithat TAKUNYACI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere teknolojinin öğretime entegrasyonu ve matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerini tanıtmak, matematik eğitiminde kullanılan güncel programın özelliklerini keşfederek matematiğe uygun aktiviteler hazırlatmak, öğrencilerin bilgisayar destekli eğitimin önemi, yararları ve sınırlılıkları hakkında geniş bilgi sahibi olmalarını sağlamak, geleneksel eğitim ve bilgisayar destekli eğitimdeki öğrenci ve öğretmen rollerini karşılaştırmaktır.
Dersin İçeriği Matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerinin yeri ve önemi, matematik eğitiminde dünyada kullanılan güncel programların incelenmesi; Bu programların: Özelliklerinin keşfedilmesi, programla geometrik yapıların oluşturulması, Sınıf ortamına uygun geometri uygulamalarının sunulması, sunulan aktiviteler üzerinde tartışmalar ve bu programların etkililiği. Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin öğretime katkıları, öğretmene biçilen rollerin değerlendirilmesi, öğrencilerin üstlendiği rol, bilgisayar programlarının arabulucu rolü, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teknolojik araçların sınıfta kullanımı için gereken teknik bilgi ve becerileri sınıflandırır. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
2 Teknolojinin matematik eğitiminde kullanılmasının fayda ve zararlarını tartışır. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
3 Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
4 Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
5 Matematik eğitiminde kullanılan matematik programlarını uygular. Anlatım, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
6 Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Teknolojinin öğretime entegrasyonu
2 Teknolojinin öğretime entegrasyonu
3 Teknolojik pedagojik alan bilgisi
4 Teknolojik pedagojik alan bilgisi
5 Sanal öğrenme nesneleri
6 Sanal öğrenme nesneleri
7 Türkiyede ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri
8 Türkiyede ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri
9 ARASINAV
10 Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması
11 Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması
12 Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması
13 Matematik öğretiminde kullanılacak bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi
14 Matematik öğretiminde kullanılacak bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu İpek, İsmail (2001). Bilgisayarla Öğretim. Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Ankara: Tıp-Teknik Kitapçılık
Ders Kaynakları 1. Karabıyık, E.(2011). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
1.Altun, M.(2008). Matematik Öğretimi: Aktüel yayıncılık, 5.Baskı
2.Dr.Salih UŞUN: Dünyada ve Türkiyede BDE,
3.Dr.Yavuz AKPINAR: BDE ve Uygulamalar,
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6