Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Araştırma ve Alan Uygulamalar | IME 504 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bir araştırmanın nasıl yapılacağının ve sunulacağının tanıtılması |
Dersin İçeriği | Matematik eğitimi araştırmalarında eğilimler, genel araştırma konuları ve teoriler. Araştırmanın belirlenmesi, planlanması, uygulanması, raporlaştırılması ve sunumu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | Öge gösterim teorisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
7 | Araştırma projesi basamaklarını sıralar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
8 | Araştırma projesini uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
9 | Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi | |
2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ | |
3 | Matematik eğitiminde çoklu temsiller | |
4 | Didaktiksel dönüşüm teorisi | |
5 | Öge gösterim teorisi | |
6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.) | |
7 | Araştırmanın seçimi | |
8 | Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması | |
9 | Arasınav | |
10 | Literatür araştırması | |
11 | Araştırmanın planlanması ve uygulaması | |
12 | Araştırmanın değerlendirilmesi ve raporlaştırılması | |
13 | Sözlü sunum yapılması | |
14 | Sözlü sunum yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bingölbali, E., Arslan, S. ve Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.B., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Çiltaş, A., Güler, G. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580. Sierpinska, A., Kilpatrick, J., Balacheff, N., Howson, A. G., Sfard, A., & Steinbring, H. (1993). What is research in mathematics education, and what are its results? Journal for Research in Mathematics Education, 24(3), 274–278.
Sriraman, B. & English, L. (Eds.). (2010) Theories in mathematics education: seeking new frontiers. Berlin: Springer. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |