Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kulla IME 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELEK MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kevser GÜNAY

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Matematik eğitimde temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilmek, eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilmek, eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirebilmek ve eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilmek.

Dersin İçeriği

Temel materyal hazırlama yaklaşımları, öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri, görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi, sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar, araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar. Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Amaca göre metaryal seçer ve kullanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Bilgisayar ve internetin matematik öğretimindeki yeri ev önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Görsel-işitsel materyallerin eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel materyal hazırlama yaklaşımları
2 Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri
3 Görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci.
4 Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi
5 Sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar
6 Görsel-işitsel araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar
7 Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları
8 Sınıflarda kullanılan araçların özellerikleri
9 Arasınav
10 Görsel araçların çeşitleri
11 İşitsel araçların çeşitleri
12 Görsel-işitsel araçların çeşitleri
13 Teknoloji destekli araçların çeşitleri
14 İletişim teknolojileri ve eğitimdeki uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

Sarpkaya-Aktaş, G. (2022). Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları. 7. Baskı. Pegem A. Yayınları

İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları.

 

 

Ders Kaynakları

1- Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi

 2- Demirel, Ö., Seferoğlu S.S., Yağcı E.,(2003), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, PEGEM A yayıncılık

 

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 10 10
Proje / Tasarım 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 5 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6