Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri | ILF 643 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Normallerden bazı özellikler açısından farklılık gösteren üstün yetenekli öğrenciler için nasıl bir bilim eğitimi yapılacağı konusunda yeterlilik kazandırmak |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Üstün yeteneklier eğitiminin tarihsel gelişimi, Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler, Üstün zekalılık kuramları, Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, Tanılama yöntemleri, Üstün yeteneklilerin eğitiminde eğitimsel stratejiler, Üstün yetenekliler öğretmeninin özellikerli, Üstün yetenekliler eğitiminde rehberlik. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel karamlar | Anlatım, | Ödev, |
2 | Üstün yetenekliler eğitiminin tarihsel gelişimi | Anlatım, | Ödev, |
3 | Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler eğitimi | Anlatım, | Ödev, |
4 | Üstün zekalılık kuramları | Tartışma, | Performans Görevi, |
5 | Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri | Anlatım, | Ödev, |
6 | Tanılama yöntemleri | Anlatım, | Ödev, |
7 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde eğitimsel stratejiler | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
8 | Üstün yetenekliler öğretmeninin özellikleri | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, | Performans Görevi, |
9 | Üstün yetenekliler eğitiminde rehberlik | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zeka, yetenek, üstün ve özel yetenek | |
2 | Tarihsel gelişim | |
3 | Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler eğitimi | |
4 | Üstün zekalılar kuramları | |
5 | Özellikleri | |
6 | Tanılama yöntemleri | |
7 | Eğitimsel stratejiler | |
8 | Eğitimsel stratejiler | |
9 | Arasınav | |
10 | Eğitimsel stratejiler | |
11 | Eğitimsel stratejiler | |
12 | Öğretmen özellikleri | |
13 | Rehberlik | |
14 | Rehberlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Sak, U. (2011). Üstün Zekalılar, Tanılanmaları ve Eğitimleri. Ankara:Maya Akademi Yayınları Silverman, L. K. (2012). Giftedness 101. Springer Publishing Company. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
4. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |