Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | YBS 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde bilimsel araştırmalar; araştırmacının çalışacağı alanla ilgili teorik arka planları çok daha derin anlamasını ve bilindiği varsayılanlardan hareketle keşifsel yönü ağır basan sorulara yanıt vermesini gerektirir. Araştırma sorularına cevap vermek adına araştırmacının sahip olduğu yöntem ve araçlar skalasını genişletmeyi amaçlayan bu derste; özellikle bilişim sistemleri alanı çerçevesinde araştırma tasarımları ele alınacak, sorunlar ve trendler tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma sürecini bilir ve okuduğu bir araştırma raporunu bu sürece uygunluk açısından değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Nitel araştırma sürecini bilir ve okuduğu bir araştırma raporunu bu sürece uygunluk açısından değerlendirir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Nicel araştırma desenlerini bilir ve ilgili konuda yazılmış bir araştırma raporunu değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Nitel araştırma desenlerini bilir ve ilgili konuda yazılmış bir araştırma raporunu değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Bağlamına uygun olarak araştırma tasarımını yapar ve bir araştırma önerisi yazar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Araştırma Tasarımı Sorunları | |
2 | Araştırma Etiği | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
3 | Nicel Araştırma süreci | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
4 | Nitel araştırma süreci | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
5 | Nicel Araştırma Desenleri | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
6 | Nitel Araştırma Desenleri | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
7 | Nitel Araştırma Desenleri | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
8 | Araştırmalarda Anakütle ve Örneklem | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
9 | ARA SINAV | |
10 | Temel Veri Analizleri | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
11 | Araştırma, Yazma ve Yayımlama Süreçlerini Yönetme | Kaynağın ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gürbüz, S. Şahin, F., (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık Aslan, Ş., (2019), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Nicel, Nitel ve Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber, Eğitim Kitabevi. Murray, R. (2009) Writing for Academic Journals 2nd Edt. McGraw Hill. Machi, L. & McEvoy, B.T. (2012) The Literature Review: Six Steps to Success 2nd Edt. Corwin. Corbin, J. & Strauss, A. (2015) Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, 4th Edt. Sage. Creswell J.W. & Plano Clark, V.L., (2011) Designing and Conducting Mixed Methods Research, 2nd Edt. Sage. Huff, A. S., (2009) Designing Research for Publication, Sage Creswell, J.W., ( 2014) Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches, 4th Edt. Sage. Christensen, L.B., Johnson, R. B., & Turner, L.A., (2011) Research Methods, Design, and Analysis, 11th Edt. Pearson. Neuman, W.L. (2012) Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches, 3rd Edt. Pearson. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası detaylı literatür taraması gerçekleştirir | X | |||||
2 | Kaliteli bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde, yeterli metodoloji bilgisine sahip olur | X | |||||
3 | Önde gelen kurumlarda danışman, eğitmen veya araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli altyapıya sahip | X | |||||
4 | Gerekli temel pedagojik formasyon bilgisine sahip olur | X | |||||
5 | :Bilişim ile alakalı güncel araştırmaları takip eder | X | |||||
6 | Güncel araştırmalardan elde ettiği bilgileri bilişim sistemleri yönetimine başarılı bir şekilde entegre eder | X | |||||
7 | Kaliteli akademik dergilerde ampirik çalışmalar yapar | X | |||||
8 | :Ulusal veya uluslararası projelerde yönetici veya araştırmacı olarak görev alır | X | |||||
9 | :İşletme problemlerine çözüm üretebilecek bilişim sistemlerini modeller ve tasarlar | X | |||||
10 | Geliştirilen bilişim sistemlerini efektif bir şekilde yönetir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |