Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | UTC 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | İhracat Pazar Seçimi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren ÖZSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilimsel araştırma konularında temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, |
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış ampirik ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, |
4 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, |
5 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
6 | Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları | |
2 | Araştırmalarda Etik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi ve Eleştirel Kaynak Taraması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Araştırma Stratejisi Belirleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi:Anketler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Temel Veri Analiz Yöntemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Araştırma Raporunun Yazılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Coşkun, R., Altunışık, R., Yıldırım, E., (2019), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayınevi |
Ders Kaynakları | Şahin, F., Gürbüz, S., (2014), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık Aslan, Ş., (2019), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Nicel, Nitel ve Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber, Eğitim Kitabevi. Neuman, W.Lawrence (2012) Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches (3rd Edt.), Pearson. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | ||||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |