Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Teorisi UYP 603 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan Göktaş

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı pazarlama alanınadaki doktora öğrencilerinin pazarlamanın temellerini teşkil eden teorileri tanıtmak ve pazarlama genel teorisine ulaşılan yol tartışılmaktadır. Pazarlama bilimi ve pazarlamada bilimsel çalışma, pazarlama teorileri, pazarlama paradigmaları, pazar odaklılık ve postmodern pazarlama düşüncesi kavramları üzerinde durulmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmanın temelini teşkil eden teori konusu incelendikten sonra pazarlama teorisi bağlamında literatürde yer alan tartışmalar incelenmekte ve eleştirel olarak değerlendirilmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırma araçlarını (teori, model, hipotez, kavram, vb.) açıklar ve bunlar arasındaki ilişkileri irdeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Geleneksel pazarlama paradigmasını tartışır ve değişen pazar çevresi bağlamında değerlendirmeler yapar Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
3 Pazarlamada değişen paradigmaları inceler ve günümüz pazarlamasındaki yansımalarını gösterir Örnek Olay, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Genel pazarlama teorisi kavramını çeşitli yönleriyle ele alır ve literatürdeki tartışmalar ışığında değerlendirmeler yapar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Bartelsin pazarlama genel teorisini irdeler ve çıkarımlarını eleştirel bir gözle ortaya koyar Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
6 Aldersonun pazarlama genel teorisinin temel ilkelerini analiz eder ve farklı teorik açıklamaları sentez eder Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Genel Pazarlama Teorilerine yöneltilen eleştirileri karşılaştırır ve varılan noktayı pazarlama teorisi ve pratiği açısından değerlendirir Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim, disiplin ve bilimsel çalışmayla ilgili temel kavramlar HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
2 Teorinin amacı, paradigma ve genellemeler HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
3 Pazarlama bir bilim midir? HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
4 Genel teoriler ve pazarlama teorisinin genel olarak açıklamaya çalıştığı şey HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
5 Mübadele olarak pazarlama HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
6 Kotlere göre pazarlama HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
7 Bartelsin pazarlama genel teorisi HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
8 Aldersonun pazarlama genel teorisi HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
9 Hunts pazarlama genel teorisi HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
10 Ara sınav
11 Bartels ve Alderson pazarlama genel teorilerini eleştirileri HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
12 Pazarlamada genellemeler HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
13 Pazarlamada teorik ve pratik teoriler HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
14 Pazarlama bilimi ve fildişi kuleler HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
Kaynaklar
Ders Notu

1) HUNT, S.D. (2002), Foundations of Marketing Theory, M.E. Sharpe.
2) HUNT, S.D. (2003), Controversy in Marketing Theory, M.E. Sharpe.

Pazarlama Teorileri bağlamında literatürde yer alan çeşitli yabancı makaleler

Ders Kaynakları

1. HUNT, Selby D. (1982), Marketing Theory The Philosophy of Marketing Science,Richard D. Irvin Inc.
2. ZALTMAN, G. et. al. (1976), Metathory in Consumer Research. Holt, Reinhard and Winston. Inc.
3. BAKER, M. (1976), Marketing Theory and Practice. MacMillan Press.
4. SHETH, J. D.M. GARDNER ve D.E. GARRET (1988), Marketing Theory: Evolution and Evaluation, John Wiley & Sons.
5. R. BUZZELL (19, Is marketing a science? HBR.
6. P. KOTLER (19, Generic Concept of Marketing,
7. R. BAGOZZI (19, Marketing as Exchange, JM.
8. R. BARTELS (19, General Theory of Marketing, JM.
9. Pazarlama teorisiyle ilgili diğer makaleler.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar X
2 İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar X
3 Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar X
4 İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler X
5 Etik konular hakkında farkındalık X
6 Araştırma etiği taahhüdü X
7 İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur X
8 Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler X
9 Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir X
10 Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 2 15 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6