Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları UYP 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF ARSLAN
Dersi Verenler Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere pazarlama biliminin en dinamik yönünü oluşturan tüketici davranışları konusunda teorik ve uygulamaya yönelik bilgiler vermektir. Tüketici davranışlarının nasıl oluştuğunun ve hangi faktörlerin etkisi altında olduğunun irdelenmesi, işletmelerin pazarlama stratejilerini geliştirirken tüketici davranışlarının rolünün ve öneminin anlatılması dersin alt amaçlarındandır.
Dersin İçeriği Bu derste, tüketici davranışının pazarlamadaki rolü ve önemi, tüketici davranışının özellikleri, tüketici davranış modelleri, tüketici davranışını etkileyen çeşitli faktörler ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama biliminde tüketici kavramının önemini kavrayabilme Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Ödev, Sınav,
2 Tüketici davranış modellerini irdeleme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Tüketici davranışlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri yorumlayabilmek Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
5 Tüketicinin karar alma sürecinin yapısını sorgulayabilme Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav,
6 Tüketicinin satın alım sonrası davranışlarını açıklayabilme Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici ve tüketici davranışı kavramı Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
2 Tüketici davranışlarının pazarlamadaki rolü ve önemi Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
3 Tüketici davranışının diğer disiplinlerle ilişkisi Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin genel kavramlar Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
5 Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
6 Tüketici davranışını etkileyen sosyolojik faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
7 Tüketici davranışını etkileyen politik ve teknolojik faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
8 Tüketici davranışını etkileyen kişisel faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
9 ARA SINAV -
10 Tüketici davranışını etkileyen kültürel faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
11 Tüketici davranışını etkileyen durumsal faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
12 Tüketici davranış modelleri Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
13 Tüketici karar alma süreci Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
14 Satın alma sonrası davranışlar Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
Kaynaklar
Ders Notu Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
Ders Kaynakları İslamoğlu, Ahmet Hamdi, Remzi Altunışık (2008), Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
Koç, Erdoğan, (2007), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Solomon, Michael R. (2008), Consumer Behavior;Buying, Having and Being, Prentice Hall, USA
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Üretim yönetimi ve pazarlamadaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygulayar
2 Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir
3 Üretim yönetimi ve pazarlamanın kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini tanır ve açıklar.
4 Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir
5 Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar
6 Üretim yönetimi ve pazarlama" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder
7 Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma soruları önerir
8 Yönetsel sorunlara uygun çözümler bulur
9 Üretim yönetimi ve pazarlama alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için uygulayın
10 Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6