Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Yönetimi UYP 503 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan Göktaş Arş. Gör. Ayşegül Karataş

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı pazarlama yönetiminin politika yönünün yüksek lisans seviyesinde tartışılmasını içermektedir. Derste hedef öğrencilerin pazarlama bağlamındaki konuların anlaşılmasına yardımcı olmak ve yönetsel bir perspektif kazandırmaktır. Pazar çevresinde yaşanan değişimlerin, tüketici davranışlarındaki değişimlerin ve pazarlama bağlamında yaşanmakta olan yeni gelişmelerin pazarlama yönetimi açısından doğurduğu sonuçlar ile hedef pazar seçimi ve pazarlama karmasına ilişkin stratejilerin yönetsel bir bakış açısından ele alınması dersin amaçlarını teşkil etmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama yönetimi fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkelere değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama yönetimi konusunda temel kavramları eleştirel olarak değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 İşletmenin pazar çevresini değerlendirir ve pazarlama yönetimi açısından uygunluğunu irdeler Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Temel pazarlama bileşenlerini eleştirel bir açıdan irdeler ve uygun pazarlama bileşenlerini kullanarak programlar oluşturur Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Pazarlamada konumlandırma için analizler yapar ve stratejiler oluşturur Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
5 Stratejik pazarlama planlaması için gerekli değerlendirmeleri yapar Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Performans Görevi, Ödev,
6 Pazarlama performans ölçütlerini geliştirir ve değerlendirmeler yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
7 Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayları ve gelişmeleri eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirir Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama yönetimine giriş Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
2 Pazar çevresi ve değişen pazar dinamikleri Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
3 Tüketici davranışları Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
4 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
5 Konumlandırma ve konumlandırmanın stratejileri Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
6 Ürün stratejileri ve yeni ürün geliştirme Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
7 Fiyatlandırma stratejileri Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
8 Tutundurma stratejileri ve yönetsel çıkarımları Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
9 Ara sınav
10 Dağıtım kanalları ve lojistik yönetimi RRemzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
11 Pazarlama planlaması ve stratejik yönetim RRemzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
12 Pazarlama denetimi ve kontrol Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
13 Pazarlama metrikleri Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
14 Pazarlamada yeni yaklaşımlar RRemzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, BETA, 2016.
Kaynaklar
Ders Notu

ALTUNIŞIK, R. Ş. ÖZDEMİR ve Ö. TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yiönetimi, Beta Yayınevi.

Yukarıda belirtilen kitaplar, kitap bölümleri ve makaleler

Ders Kaynakları

Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007
Hamdi İSLAMOĞLU, Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık, 2006.
Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ Tüketici Davranışları, MediaCat, 2002.
İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2007.
Ömer Baybars TEK, Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, 2002.
Mehmet OLUÇ, Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık, 2006

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Üretim yönetimi ve pazarlamadaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygulayar X
2 Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir X
3 Üretim yönetimi ve pazarlamanın kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini tanır ve açıklar. X
4 Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir X
5 Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar X
6 Üretim yönetimi ve pazarlama" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder X
7 Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma soruları önerir X
8 Yönetsel sorunlara uygun çözümler bulur X
9 Üretim yönetimi ve pazarlama alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için uygulayın X
10 Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6