Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Pazarlama EIS 548 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SEMİH OKUTAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin dijital teknolojiler aracılığı ile yapılan ve günümüzün en önemli pazarlama yöntemlerinden biri olan dijital pazarlamada kullanılan dijital pazarlama araçları ve stratejileri, dijital ölçümleme, dijital tüketici davranışları gibi konularda bilgi sahibi olmaları ve bir dijital pazarlama stratejisi geliştirebilecek seviyeye gelmeleridir. 

Dersin İçeriği

Bu ders dijital platformlar ve dijital pazarlama kavramlarının tanıtılması, sosyal medya pazarlaması, arama motoru pazarlaması, dijital içerik pazarlaması, gelir ortaklığı (affiliate marketing) gibi yeni pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gibi aşamaları içermektedir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital teknolojilerin pazarlamaya olan etkisini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Farklı dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Dijital pazarlama kampanyası geliştirme sürecinin aşamalarını sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Dijital çağda tüketicilerin davranışlarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital iletişim teknolojileri ve pazarlama
2 Dijital çağda tüketici davranışları
3 Dijital pazarlamada bölümlendirme, hedef kitle seçimi ve konumlandırma
4 Dijital pazarlama karması geliştirme
5 Mobil pazarlama ve mobil reklam
6 Mobil uygulamalar, oyunlar, QR ve AR ile pazarlama
7 Arama motoru pazarlaması (SEM) ve Arama motoru optimizasyonu (SEO)
8 Dijital içerik pazarlaması
9 Sosyal medya pazarlaması
10 E-posta, SMS, MMS ve IVR ile pazarlama
11 Gelir ortaklığı modeli (affiliate marketing)
12 Dijital pazarlama etkinliğinin ölçülmesi
13 Dijital pazarlama kampanyası geliştirme uygulaması
14 Dijital pazarlama kampanyası geliştirme uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ryan, D., çev. Kemaloğlu, M. M. (2017). Dijital pazarlama: dijital kuşağa seslenmek için pazarlama stratejileri. Türkiye iş Bankası.

KOTLER, Philip; KARTAJAYA, Hermawan; SETIAWAN, Iwan. Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayın Grubu, 2017.

Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Temelleri. İstanbul: Abaküs Yayınları.

Google Dijital Pazarlamanın temelleri eğitimi :

https://learndigital.withgoogle.com/dijitalatolye/course/digital-marketing

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme X
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme X
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme X
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma X
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma.
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme X
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek.
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek.
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6