Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Analitikleri MBA 556 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Pazarlama yönetimi ve Stratejik Pazarlama dersi almış olmak

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Hazel Mihriban KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı işletmelerde pazarlama performans göstergelerinin temellerinin anlatılması ve öğrencilerin bu göstergeler konusunda alinalık kazandırılarak daha etkin ve isabetli pazarlama kararları almalarına yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Pazarlama yönetimi, stratejik pazarlama yönetimi, pazar analizi, swot analizi, pazarlama göstergeleri, pazarlama program ve uygulamalarının analizinde kullanılan araçlar ile temel pazarlama göstergelerinin amaç ve çıkarımlarının değerlendirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik pazarlama yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Pazarlamada analiz yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Ödev, Performans Görevi,
3 Pazarlama analitikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, Performans Görevi,
4 Pazarlama analitiklerinin uygulanması ve yorumlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, Performans Görevi,
5 Pazarlama performans yönetimi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama yönetimine giriş
2 Pazarlama performans yönetimi
3 Temel pazarlama analitiklerine giriş
4 Müşteri temelli analitikler
5
6 Finansal
7 Fiyatlandırma analitikleri
8 Tutundurma faaliyetlerine yönelik analitikler
9 Ara sınav
10
11 Analitik uygulamaları-2
12
13
14 Analitik uygulamaları-
Kaynaklar
Ders Notu

50+ marketing metrics - Wharton School Publishing

Pazarlama Stratejileri - Torlak Ö. ve R. Altunışık (Editör)

Ders notları

Ders Kaynakları

Marketing metrics ile ilgili yabancı kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma.
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek.
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek.
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 20 40
Final 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 170
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,8
Dersin AKTS Kredisi 6