Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetiminde Nicel Araştırma Yöntemleri | IKA 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Nicel araştırma, tıptan sosyal bilimlere kadar bir çok disiplinde uygulaması olan araştırma yöntemlerini içerir. İnsan Kaynakları alanında da yapılacak sayısal analizler ve anketlerin usulüne uygun bir şekilde hazırlanması, icra edilmesi ve raporlanması ancak bu tekniklerin bilinmesi ile mümkündür. Bu bağlamda, bu dersin amacı, öğrencilere, gerek tez aşamasında gerek profesyonel dünyada kullanabilecekleri güncel nicel araştırma tekniklerinin teori ve pratiğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Nicel tekniklere giriş: Nicel araştırmalarda soru tipleri ve veri analizi ilişkisi- Kategorik, ordinal ve aralıklı veri tıpleri Evren ve örneklem: örneklem seçimi ve örneklem hata çeşitleri Hipotez oluşturma ve test etme Parametrik testler: Z test, T-test Parametrik testler: Tek ve çok yönlü varyans analizleri Parametrik testler: Kontrol değişkenli varyans analizleri Regresyon analizi: Regresyon varsayımları, nedensellik ilişkisi ve bilgisayarlı uygulamalar Logistik regresyon çeşitleri: İkili ve sıralı veriler için logistik regresyon Non-parametrik testler: Mann_whitney U testi, testin varsayım ve uygulamaları Non-parametrik testler: Kruskal Wallis testi, testin varsayım ve uygulamaları Doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizi: Faktör analizi çeşitleri, uygulamaları Yapısal Eşitilik Modeli: Faktör analizi çeşitleri, uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, |
3 | Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nicel tekniklere giris | Ders notlari |
2 | Hipotez olusturma ve test etme | |
3 | Parametrik testler: Z test, T-test | |
4 | Parametrik testler: ANOVA, MANOVA | |
5 | Parametrik testler: ANCOVA | Ders notları |
6 | Regresyon analizi: Tek ve cok degiskenli dogrusal regresyonlar | |
7 | Logistik regresyon cesitleri: binary ve sıralı logit | Ders notları |
8 | Ara sınav | |
9 | Non-parametrik testler: Mann_whitney | Ders notları |
10 | Non-parametrik testler: Kruskal-Wallis | Ders notları |
11 | Ki-kare testleri | Ders notları |
12 | Dogrulayici ve acimlayici faktor analizi | |
13 | Yapisal Esitilik Modeli | Ders notları |
14 | Akademik yayinlarda ornek nicel calismalar | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Creswell, J.W & Creswell, J D. (2018). Research design:Qualitative, quantitative & mixed approaches. Los Angeles: SAGE
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | ||||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | X | |||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |