Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar | IKA 510 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İKY alanındaki en son yaklaşımların tanıtılması |
Dersin İçeriği | Dinamik bir alan olarak İKY |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İk´da gerçekleşen değişimi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Teknoloji ve iletişim kaynaklarının ikda kullanım alanlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | İk´da eğitimin ve denetimin gelişimini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Örnek olaylar ile uygulama hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: İKY nereden nereye? | |
2 | Değişimin dinamiği: bilgi toplumu mu? | |
3 | 21. yüzyılda İK içeriğinin genişlemesi | |
4 | Bilgi yönetiminin önemi | |
5 | İK için eğitimin önemi | |
6 | İK denetimi | |
7 | Strateji ve İk için stratejiler | |
8 | Esneklik tartışmaları | |
9 | Bilgi teknolojileri | |
10 | Örnek olaylar | |
11 | Örnek olaylar | |
12 | Örnek olaylar | |
13 | Örnek olaylar | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -İlgili ders notları ve ders kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | X | |||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | X | |||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | X | |||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | ||||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
3. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |