Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Performans Yönetimi | IKA 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatı pratiklerinde önemli bir uygulama konusu olan performans yönetimi uygulama becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Performans ve performans yönetimine ilişkin temel kavramlar, model ve yaklaşımlar, Performans yönetim süreci (planlama, performans ölçümü, değerlendirme ve geliştirme), Performans yönetiminde güncel yaklaşımlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yerini Öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Performans Değerleme Yöntemlerini Kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Örnekler ile uygulama ile ilgili bilgi sahibi olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Performans Değerleme ve Performans Değerlemeye İlişkin Temel Kavramlar | |
2 | Performans Değerleme ve Performans Değerlemeye İlişkin Temel Kavramlar | |
3 | Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yeri ve Önemi | |
4 | Performans Değerlemesinin İşlevleri ve Kullanım Alanları | |
5 | Kilit Performans Göstergelerini Anlamak | |
6 | Performans Ölçüm Sistemlerini Anlamak ve Ölçüm Süreci | |
7 | Performans Ölçüm Hataları ve Yaygın Hatalardan Kaçınma | |
8 | Performans Değerlendirmesi Görüşmesine Hazırlanmak ve Görüşmesinin Yürütülmesi | |
9 | Performans Değerleme Yöntemleri | |
10 | Performans Değerlendirmede Güncel Yaklaşımlar | |
11 | Performans Yönetimi Sisteminin Geliştirilmesi ve Performans Yönetimi Sisteminin Yürütülmesi | |
12 | Performans Yönetim Sistemini Etkileyen Faktörler | |
13 | Performans Yönetiminin Stratejik Boyutu | |
14 | Uygulama Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Örgütlerde Performans Yönetimi, Burçin Çetin Karabat, Sakarya Yayıncılık Vroom, V.H. (1964) Work and motivation. New York: Wiley. BEER, M. (1981), Performance Appraisal: Dilemmas and Possibilities, Organizatioanl Dynamics, 9 (3), 24-37. Katzenbach, J.R. and Smith, D.K. (1993b) The wisdom of teams: creating the high-performance organization. Boston: Harvard Business Review Press. BRUMBACK, G. B. (2003), Blending “we/me” in Performance Management, Team Performance Management: An International Journal , 9 (7), 167-173. Borman, W.C. and Motowidlo, S.J. (1997) Task performance and contextual performance: the meaning for personnel selection research. Human Performance. Vol 10, No 2. pp99–109. Jundt, D.K., Shoss, M.K. and Huang, J.L. (2015) Individual adaptive performance in organizations: a review. Journal of Organizational Behavior. Vol 36, No S1. ppS53–S71. Sonnentag, S., Volmer, J. and Spychala, A. (2008) Job performance. In: Barling, J. and Cooper, C. (eds), The Sage handbook of organizational behavior. Volume 1. London: Sage, pp427–47. ARMSTRONG, M. (2000). Performance Management, Key Strategies and Practical Guidelines Practice, 2nd Edition, London: Kogan Page. Kraiger, K. and Ford, J.. (1985) A meta-analysis of ratee race effects in performance ratings. Journal of Applied Psychology. Vol 70, No 1. pp56–65. Roe, R. A. (1999). Work performance: A multiple regulation perspective. In C. L. Cooper & I. T. Robertson (Eds.), International review of industrial and organizational psychology (Vol. 14, pp. 231-335). New York: John Wiley & Sons. Harari, M.B., Reaves, A.C. and Viswesvaran, C. (2016) Creative and innovative performance: a meta-analysis of relationships with task, citizenship, and counterproductive job performance dimensions. European Journal of Work and Organisational Psychology. Vol 25, No 4. pp495–511. Walker, Richard M., Fariborz Damanpour ve Carlos A. Devece (2010), Management Innovation and Organizational Performance: The Mediating Effect of Performance Management?, Journal of Public Administration Research and Theory, Vol. 21, No. 2, s. 367-386. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | X | |||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | X | |||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |