Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Finans Matematiği | EKO 355 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Finansal matematik dersinin amacı mali işlemlerin nicel analizlerinin teorik ve uygulama yönleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu derste finansta kullanılan matematik kuralları, yöntemleri ve özdeşlikleri ele alınacaktır. Basit seviyeden başlanarak giderek artan zorluk seviyelerinde bazı temel matematiksel yöntemlerin finans dersleri içeriğini yeniden anlamada nasıl kullanılacağına değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Finans uygulamalarında kullanacağı temel matematiksel araçları tanımlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Finansal sorunları matematiksel olarak modeller. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Matematiksel yöntemleri temel finansal kavramlara uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
4 | Herhangi bir matematiksel modeli çözümler | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
5 | Finansta kullanılan grafiklerin özelliklerini matematiksel araçlarla sorgular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Basit Faiz-Basit İskonto;Eşdeğer Paranın Değeri,Taksitli Ödemeler | |
2 | Birleşik Faiz ; Birleşik İskonto;Denk Oranlar | |
3 | İskontolu Değer,Kesirsel Periyotlar,Faiz Oranının Bulunması | |
4 | Zamanın Bulunması,Değer Denkliği,Birleşik İskonto | |
5 | Anüiteler;Normal Basit Anüitenin İskonto Değeri | |
6 | Diğer Basit Anüiteler (Peşin ve Tehirli),Anüitelerin Süresinin Bulunması,Faiz Oranının Bulunması,Genel Anüiteler,Daimi İrad(Gelir) | |
7 | Değişik Ödemeli Anüiteler/Amortisman Hesapları;Bir Borcun Amortismanı | |
8 | İpotek,Bir Borcun Yeniden Düzenlenmesi,Amortisman Sandığı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tahviller;Tahvil Satış Fiyatının Belirlenmesi,Erken Çözülebilir Tahviller, Prim ve İskonto,Faiz Tarihleri Arasındaki Tahvil Fiyatı,Getiri Oranının Bulunması | |
11 | Hayat Anüiteleri-Hayat Sigortası;Ölüm Tabloları,Hayat Anüiteleri | |
12 | Hayat Sigortası;Ölüm Tabloları,Hayat Anüiteleri,Hayat Sigortası,Yıllık Primli Poliçeler | |
13 | İndeksler;İMKB Hisse Senetleri Piyasası İndekslerinin Hesaplama Yöntemi | |
14 | Devlet İç Borçlanma Senetleri İndeksi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | 1- Excel Uygulamalı Finans Matematiği; Turhan Korkmaz, Mehmet Pekkaya 2- Finans Matematiği; Bahadtin Rüzgar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|