Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı İstatistik | EKO 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN GÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SAYIN SAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yusuf Ali DANIŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye iktisat ve işletme ile ilgili istatistiksel problemleri çözebilecek temel istatistik bilgisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Olasılığa giriş, temel kavramlar, rasgele değişkenler, dağılım fonksiyonu, dağılımın parametreleri, normal dağılım, örneklem seçimi, verilerin analizi, nokta kestirimi, aralık kestirimi, hipotez testleri, ortak olasılık dağılımı, kovaryans ve bunların ekonomi ve işletme uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilme yetisi ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel İstatistik kavramlarının tekrarı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Rassal değişkenlerin tanımlanması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Kesikli rassal değişkenlerin özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Sürekli rassal değişkenlerin tanımlanması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Normal Dağılımın özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Normal dağılım ile ilgili uygulamalar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Standart normal dağılım ve tablosunun tanıtılması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Standart normal dağılıma dönüştürme uygulamaları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Student t dağılımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Hipotez Testleri - 1 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Hipotez Testleri - 2 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Hipotez testleri ile ilgili uygulamalar - 1 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Hipotez Testleri ile ilgili uygulamalar - 2 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Newbold, P. İstatistik, Literatür yayınları, 2006 |
Ders Kaynakları | Panik, M. Advanced Statatistics from an Elemantary Point of View, Elsevier, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 5 |
7. Ödev | 5 |
8. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 6 | 4 | 24 |
Proje / Tasarım | 1 | 11 | 11 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |