Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çok Kriterli Karar Verme MYT 541 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Karar durumlarının öğrenilmesi, Belirlilik, Risk ve Belirsizlik aLtında karar verilmesinin öğrenilmesi. Çok kriterli karar verme metotlarının, AHP, TOPSIS ve ELECTRE yöntemlerinin ve Hedef Programlamanın öğrenilmesi ve uygulanması.

Dersin İçeriği

Karar verme durumları, Çok kriterli karar verme, AHP, TOPSIS ve ELECTRE, Hedef Programlama

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 BELİRLİLİK AKTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR ve UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 RİSK ALTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİNİ KULLANMAYI ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 TOPSİS VE ELECTRE YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
7 ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNİ UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
8 HEDEF PROGRAMLAMAYI ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karar Verme
2 Belirlilik Altında Karar Verme
3 Risk Altında Karar Verme
4 Belirsizlik Altında Karar Verme
5 Çok Kriterli Karar Verme, Ağırlıklı Puanlama Yöntemi
6 Analitik Hiyerarşi Prosesi
7 Analitik Hiyerarşi Prosesi
8 TOPSIS
9 Vize
10 TOPSIS
11 ELECTRE
12 ELECTRE
13 Hedef Programlama
14 Hedef Programlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

DERS KITABI

Introduction to management science / Bernard W. Taylor

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. X
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır.
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir.
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. X
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir.
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. X
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6