Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Celi Yazı Uygulama Yöntemleri I HAT 303 5 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü SENEM DEMİRCİ
Dersi Verenler Prof.Dr. MEHMET MEMİŞ,
Dersin Yardımcıları Öğr. Gör. Orhan Altuğ
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Hat Sanatında Kullanılan Yazı Türlerinin Artistik Hasusiyetleri, karşılaştırılması ve uygulama tekniklerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği Yazı karakterlerinin tanımlanarak, yazma usulleri öğretilir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hat Sanatı Malzemelerini tanımlar. Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Uygulama aşamasındaki yöntemleri hazırlar. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Konuyla ilgili çalışmaları tanımlar. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Yeni malzeme oluşturma konusunda çalışır. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Konunun içeriğine yönelik malzeme hazırlar. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
6 Sanat eseri için malzemesini kendisi üretir. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Malzeme üzerine genel bir değerlendirme.
2 Kağıt yapımı
3 Kağıt boyama
4 Aher yapımı
5 Aher yapımı
6 Mürekkep yapımı
7 Mürekkep yapımı
8 Vize projesi
9 Yazının çeşidine göre kalem seçimi, açma ve yazıya hazırlama.
10 Murakka hazırlama
11 Murakka hazırlama
12 Altın ezme, altını kullanma yöntemleri.
13 Zerendûd çalışmalar.
14 Final projesi
Kaynaklar
Ders Notu SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar
SUBAŞI, Hüsrev, Yazıya Giriş
Ders Kaynakları YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Atölye) 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 6 6
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6