Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Basıc Art Educatıon I (Tradıtıonal) | TEB 107 | 1 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RASİM SOYLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | To introduce the design elements that form the basis of art, to learn design principles and plastic language, to create creative compositions and designs, to carry out creative processes with different materials. |
Dersin İçeriği | Definition of basic design, concepts, basic design principles, composition knowledge, plastic elements and their use, ability to make creative designs. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Project Based Learning, | Project / Design, | |
2 | Project Based Learning, | Project / Design, | |
3 | Project Based Learning, | Project / Design, | |
4 | Project Based Learning, | Project / Design, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aksoy, Ş. (2009). “Renk Bilgisi ve Renkli Çalışmalar”, Ed.Vedat Özsoy, Yöntem ve Teknikleriyle Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, 45-66, Ankara: Görsed Yayınları. Alakuş, O. Mercin, L. (2019). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem Yayınevi. Atmaca, A. (2014). Temel Tasarım, Ankara: Nobel Yayınevi. Civcir, E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Ankara: Akademisyen Kitabevi. Çınar, K. Çınar, M.S. (2018). Temel Tasarım, Konya: Karatay Üniversitesi Yayınları. Diğler, M. (2021). Çağdaş Sanat Eğitiminde Temel Tasarım, Ankara: Pegem Yayınları. Gökaydın, N. (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Ankara: Sedir Yayınevi. Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, İstanbul: Pastel Yayıncılık. Parramon, J.M. (1991). Resimde Renk ve Uygulanışı. (Çeviren: Erol Erduman). İstanbul: Remzi Kitabevi. Polat, H. H. (2012). “Renk Teorisi ve Temel Yanılgılar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, s.165-173. Seylan, Ali (2005). Temel Tasarım. Ankara: M-Kitap Yayınevi. Taşören B. Özçelikçi, E. S. Talas, S. (2018). Temel sanat Eğitimi Ders Kitabı, (Ed. Nilgün Keskin Şener), 2. Bs. Ankara: MEB Devlet Kitapları Yazıcıoğlu, Y. (2017). Temel Tasarım, İstanbul: İdeal Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Proje / Tasarım | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 8 | 128 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
Performance Task (Application) | 4 | 6 | 24 |
Performance Task (Workshop) | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 248 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |