Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fabrıc Desıgn Workshop -II | HKE 402 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Design the ability to identify the differences and aims to provide the technical infrastructure. |
Dersin İçeriği | Encouraging new project file. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | She talks about Basic Weaving Methods. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Group Study, Simulation, Self Study, Problem Solving, | Homework, Performance Task, |
2 | She explains Basic Fabric Structures. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Group Study, Simulation, Self Study, Problem Solving, | Homework, Performance Task, |
3 | She knows Dobby fabric structure and creates new designs. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Self Study, Problem Solving, | Homework, Performance Task, |
4 | She recognises Jacquard fabric with designs on the structure and creates. | Lecture, Question-Answer, Drilland Practice, Motivations to Show, Group Study, Case Study, | Homework, Performance Task, |
5 | She works with the industry to use the project to be provided. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Motivations to Show, Group Study, Simulation, Self Study, Problem Solving, | Homework, Project / Design, Performance Task, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | To choose a topic connected with Traditional Turkish Arts. | |
2 | To choose a topic connected with Traditional Turkish Arts. | |
3 | To search visual and written sources | |
4 | To search visual and written sources | |
5 | To search visual and written sources | |
6 | To search visual and written sources | |
7 | To search visual and written sources | |
8 | exam | |
9 | To prepare Project file. | |
10 | To prepare Project file. | |
11 | To prepare Project file. | |
12 | To prepare Project file. | |
13 | To prepare Project file. | |
14 | To prepare Project file. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kumaş Yapı Bilgisi; Burhan Bahriyeli,Bahattin Şeber, Dokuma Tekniği I-II; Zahide İmer Tasarımda Konstrüksiyon Esasları; Altuğ Acuner Döşemelik;Hülya Tezcan Tekstil Tarihi;Emre Dölen |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X | ||||||
12 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 6 | 96 |
Mid-terms | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Assignment | 1 | 5 | 5 |
Final examination | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |