Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim | PSK 213 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR GÖÇMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı anormal gelişen veya belirli bir yetersizliğe sahip olan, standart eğitimin ötesinde özel bakıma ve eğitime ihtiyaç duyan çocukların tanı gruplarını öğrenmek, tanı süreci, tedavi ve rehabilitasyon süreci ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Özel Eğitimde Temel Kavramlar ve Özel Eğitimin Tarihçesi 2. Özel Eğitimde Değerlendirme 3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi 4. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri 5. Aile Eğitimi 6. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler 7. İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler 8. Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler 9. Fiziksel Yetersizliği/Süreğen Hastalığı Olan Öğrenciler 10. Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler 11. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler 12. Duygu Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler 13. Otistik Bozukluğu Olan Öğrenciler 14. Üstün Zekâlı Öğrenciler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Diken, İ. H. (Ed.) (2021). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (22. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin bilim olarak tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve yöntemsel bakış açılarını bilir. | ||||||
2 | Psikolojideki temel kuram ve yaklaşımları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olur ve bu bilgiyi uygulama alanlarına taşıyabilir. | ||||||
3 | Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini tanımlayabilir. | ||||||
6 | Psikolojik testler ve psikolojik ölçmeyle ilgili bilgiye sahip olur. | ||||||
7 | İnsanın sosyal, gelişimsel, bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini gözlemleme ve açıklayabilme becerisi kazanır. | ||||||
8 | Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|