Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyopsikoloji | PSK 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATİH BAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATİH BAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyolojik psikolojinin amacı, davranış ve zihinsel aktivitelerde yer alan biyolojik mekanızmaları açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Ders, beyin gelişimi, genler, güdüleme, bellek öğrenme, davranış bozuklukları ve benzeri psikolojideki biyolojik mekanizmaları içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nöronlar | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Beyin gelişimi | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Bellek ve öğrenme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Görsel sistem | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Duyu sistemleri | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Motor kontrol ve hareket | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Güdüleme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
8 | Bellek, öğrenme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Dil ve konuşma | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
10 | Davranış bozuklukları | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nöronlar, nörotransmisyon ve haberleşme | |
2 | Nöroanatomi ve beyin haritalama | |
3 | Genler ve evrim | |
4 | Beyin Gelişimi ve plastisite | |
5 | Görsel Sistem | |
6 | Duyu Sistemleri | |
7 | Motor Kontrol ve Hareket | |
8 | Güdülemenin Biyopsikolojisi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Uyku ve Biyolojik Ritimler Duyguların Biyolojisi | |
11 | Bellek, Öğrenme | |
12 | Dil ve Konuşma | |
13 | Davranış Bozuklukları | |
14 | Hareket Bozuklukları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul 2004 Jim Barnes, Temel Biyolojik Psikoloji, Nobel, Ankara 2014
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin bilim olarak tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve yöntemsel bakış açılarını bilir. | X | |||||
2 | Psikolojideki temel kuram ve yaklaşımları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olur ve bu bilgiyi uygulama alanlarına taşıyabilir. | X | |||||
3 | Davranışsal ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel düşünce anlayışı gösterir, bilgileri objektif olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | X | |||||
4 | Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini tanımlayabilir. | ||||||
6 | Psikolojik testler ve psikolojik ölçmeyle ilgili bilgiye sahip olur. | ||||||
7 | İnsanın sosyal, gelişimsel, bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini gözlemleme ve açıklayabilme becerisi kazanır. | X | |||||
8 | Psikolojinin kuram, yöntem, ilke ve tekniklerini uygulama alanında kullanabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |